Blog

881 nap kellett, hogy a Párduccal elérjük a százezredik km-t.
Az út a számok tükrében:

- 1.407,63 óra menetidő (58,65 nap!)
- Mozgásban töltött idő: 6,65 % (Átlagban 96,86 perc/nap !!)
- 71 km/ó átlagsebesség
- 6.861,33 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,74 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 30,76 Ft/km

 
>> EgyébG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-06-10

Sikerült végre lefújnom a lökhárítókat, illetve az apróbb festendő dolgokat is megcsináltam a kasznin, már csak a polír kell. Felkerült a szárny is fényezve.

MOL EVO NEO
64,76 L
előző tankolástól futott km: 892
átlagfogyasztás: 7,26 l/100 km
költség: 29 265 Ft

 

A műszaki vizsgából kimaradt a forgalmiba való érvényesítés, valamint két fokkal jobb környezetvédelmi kategóriába ugrott, így piros plakettet kapott a rendszámra.

>> Tuning és extraImi // Alfa Giulietta 2.0 JTDM-2 QV Novitec 195PS // 2013-06-27

Elkészült teljesen.
Km:3985

 

Tegnap tettünk egy nyitott tetős kirándulást az osztrák hegyekbe. 160 km oda, és ugyanannyi vissza. Királyság.
Hazafelé feltűnt egy finom kattogó hang, és mintha a padlólemezen is éreztem volna valamit.
Olyan volt, mint a stabszilent, csak fémesebb.
Ma alánéztem, és meglepve láttam, hogy a másik oldali bilincs is megadta magát. A bilincs szalagja félig a harang alatt. Tuti ez kattogott. Érdekes módon a harang szinte visszaugrott a helyére, így nem sok zsír jött ki.
A tisztogatás nem túl tiszta meló.

Szóval, zsír ment bele és felkerült egy új bilincs.
Kép nincs, mert fülig zsírosan nem vettem elő a gépet.

 
>> SzervizQubi // Alfa 156 2.0 TS // 2013-06-10

Új olaj, Castrol 10w60 racing, olaj szűrő, pollenszűrő.

Hűtőcső is cserélve lett. Elmajszolódott az anyaga a réginek...

Kicseréltem végre a kipufogó tartó gumikat, végre nem járkál ide oda, az egész rendszer...

Kicseréltem a hátsó lengőkarokat, mind a 4-et, plusz az ezeket összetartó, hosszú csavarokat is...

 
>> Egyébcsabbbiii // Alfa 145 1.4 TS // 2013-06-10

Gondoltam leírom, hátha valakinek jól jön, vagy kedvet kap behozni még egy AUTÓT kicsiny országunkba.

A 2001-es 145 1.4 TS-em költségei.

HONOSÍTÁS MENETE: ( a sorrend nem felcserélendő :) )

- sárga szélű, német ideiglenes rendszám (fakultatív) olaszba postázva: 160 EUR helyette a bátrak "P"-val járnak, vagy trélerrel. :)
- KPM műszaki + típusengedély: ~40.000.-
- Biztosítás: esetemben: Netrisk.hu-n azonnal kötve, Unicánál évente 24.000.-
- Reg. adó: esetemben 73.000.-, és fél nap ácsorgás a vámosoknál.
- Okmányiroda: táblák, forgalmi, műszaki matrica: ~22.000.-
- ÖRÜLÉS, Boldogság! :)

 
>> Szervizcsabbbiii // Alfa 145 1.4 TS // 2013-06-10

Igazából nem is tudom mit írjak...
Az utolsó posztban reményekkel teli, felfokozott hangulatban írtam, hogy megyünk műszakira, az autó pedig pikk-pakk.
Egy hétig pihent a kocsi az Autóklub fehérvári műszaki állomásán, megrángatták, fékezgették, minden rendben volt. Előjegyeztettük műszakira a kocsit.
Azon a bizonyos hétfő reggelen is minden jól indult. Büszkén feszített a frissen felrakott két új első gumi, ragyogott a kasztnin a még épen maradt lakkréteg, a motor pedig selymesebben nem is járhatott volna.
Úgy éreztem minden kész.
Mi következtünk. Begurulok, kiszállok. Fejben már a rendszámon gondolkodok, pörgetem a betűket, vajon hol tarthatnak most épp...
- Bármi legyen is, de az MTK-t kikérem magamnak, az nem lesz az én rendszámom :)
Ekkor odajön a vizsgabiztos - Az autóval baj van!
- Micsoda, az nem lehet!
... és de, sajnos lett. A CO az egekben! Kb. négy szebb napokat is megélt "kockalada" teljesítményével okádta a CO-t a nagyvilágba.
Fájó szívvel visszagurulunk a műhelybe és jön a matek.
Új minden, cseréltük a légtömegmérőt, hibakód nem volt, mi a franc lehet a baja?
Újra előkerül a laptop, és dobja a lambdát hibának!
Ez nem lehet igaz! Pont most fekszik meg? A műszakin?
Gyors alkatrész rendelés, majd csere, vissza Autóklub, mérés, és megint nem jó!
Ilyen nincs, mi lehet a baj?
Ekkor méregből megforgattam a szekeret az Autóklub udvarán és láss csodát, tökéletesek lettek az értékek!
A Kedvesem közbenjárásának (millió köszönet és miegymás!!!) köszönhetően, kaptunk soron kívül új időpontot műszakira....
Újra reggel, újra vizsga, újra begurulok...újra nem jó a CO!!!!
Megkérdeztem a vizsgabiztost, visszagurulhatnék-e a kapun kívülre, mert tudom a megoldást. Ő csak nézett értetlenkedve, de láss csodát, megengedte. (fejlődik rugalmasságban a "KPM" :) )
Visszatolattam, majd ami a csövön kifért, forgattam a kocsit tiltáson egy fél percig.
Nem minden nap láthatnak, hallhatnak ilyet KPM-ék, mert még az irodisták is az ablakban lógtak. :)
Visszagurultam, mérés, tökéletes értékek. A vizsgabiztos rázza a fejét, értetlenkedik, majd kiböki: -OKÉ!
:)))
Minden más rendben volt, így második nekifutásra végre, megadta a műszakit.
Még aznap elintéződött minden egyéb formaság is (újabb csók és köszönet Életem Párjának) , így végre felcsattinthattuk a rendszámunkat: MKB-051 :)))

 
>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2013-06-09

eBay-ről rendeltem egy csomag fekete szelepsapkát, mivel a közeljövőben nem akarom szétszedni a kerekeket (így nem tudok rejtett szelepre cserélni) viszont a fekete műanyag kupak nem tetszik.