Blog
Új akkumulátort kellett vennem mert kezdett tönkre menni mivel dobálta össze vissza a hibakódokat
Balatonról hazafele a 8-ason egyik pillanatról a másikra elment az erő, a tükörben pedig egy nagy fekete füstfelhő látszódott.
Hibajelzés nem volt, hallani lehetett, hogy az egyik turbócső megadta magát.
Másnap munkahelyemen megnéztük az alsó turbócső szakadt szét, illetve a levegőszűrő ház aljából kijövő cső lett lyukas.
Alsó turbócsőből Gates márkájú került fel az autóra, a másik csövet az alfadepotól tudtam beszerezni.
Már csak egy alapos takarítás vár remélem az autóra, és jövő hétvégén irány Alfacity.
Utóirat, egy alfa az emelőn is jól néz ki!
Km óra állása: 306246 km









Leszedtem a karbon matricákat mindenhonnan. Volt ahonnan már az előző tulaj leszedte de egy csíkot ott hagyott. Sajnos rájöttem miért, ugyanis aki felrakta ezt a borzadvanyt az a fenyezesen vágta szikevel oly módon H a fényezésbe is sikeresen belevágott a mociteton végig, hogy szárad a le a keze. egyenlőre keresek majdasik mocitetot ugyanebben a színben és ha találok hibátlant akkor cserélem. A matrica jobban zavart mint a fényezési hiba úgyhogy az összkép így is javult.




Eltelt egy újabb év, ma került sor az olaj és szűrők cseréjére. Selénia 5W40 Star Pure Energy olajat,olaj, levegő és pollen szűrőt kapott. A klíma is ki lett fertőtlenítve. (13400km.)
Kedves barátom, adott helyet, és időt, hogy levegyem a szívosoromat, és kiszereljem a Flap szelepeket.
Ki is tisztított a komplett szívosórt darabokra szedtük.
Szívosór tömítést ajándékba kaptam.


A Póknál anno már megvizsgáltam a kérdést: 2012.05.20. Mekkora is tank?
Akkor 62,19 illetve 61,6 liter "jött ki" ami több mint az elméleti 60 liter és kevesebb mint a könyv által ígért 70 liter...
Most is kiürítettem a tankot és töltögettem.
A visszatöltött 27 literre ma 37 litert tudtam tölteni és akkor oldott le a töltőpisztoly.
Akárhogy is számolom ez 64 liter ami ismét több mint az elméleti 60 liter és kevesebb mint a könyv által ígért 70 liter...
A két mérés közti különbség felvet pár kérdést:
- Nem ugyan az a tartály lehet a két Spiderben? (a benzinszivattyú/-szintmérő kombó más)
- Ha igen miből adódik a különbség?
- Miért ír a használati utasítás 70 literes tankot továbbra is a 2.0TS-nél is?

Nissan x-trail fényszórómosó átalakítva. Hozzá toldva, kapcsozva, összeolvasztva aztán csiszolás, egy pici műanyag kitt, újabb csiszolás, műanyag alapozó, szórógitt majd a szín. Fúvóka becsatlakozó csövet ki kellett egyenesíteni. Lökhárító formályához alakítva az illesztése. 2 db Rögzítő csavarba toldva lesz felszerelés előtt. Eredetiből még egy pár kapható volt 1 évvel ezelőtt, csak számomra sokért ezért a két műanyag darabért (kB. 30-32ezer). Ez 1/5 részéből meglett (maga a fényszórómosó) és nekem van olyan jó mint az eredeti, főleg hogy magam csináltam :)) Készítéshez szükséges anyagok közül minden volt itthon.











A motor a cserélt olajbetöltő sapkán keresztül is már okádja magából az olajat. Egy esetleges drasztikus beavatkozás előtt még próbálkozunk "ezoterikus" megoldással, megkezdődik a csodavárás:
- Henger-dugattyúgyűrű tisztítás (Xado Maxi Flush Universal Cleaner)
- Olajrendszer tisztító (Xado Atomex Total Flush)
Hogy a várt csoda empirikusan is mérhetőlegyen, sor került előtte egy kompressziómérésre, az eredmények nem mutatnak komoly bajt: 11,5 - 12 - 11,8 - 11,8
Nehezen elviselhető mértékű a nyöszörgés előlről az első felső lengőkaroktól, ezek cserére kerültek:
- Első felső lengőkarok (J.F: gyári eredeti - 50704948; B.F: VEMA - VE.23955)
A kocsi körüli és a kocsiban az elmúlt időszakban tapasztalható benzinszag rejtélye is kiderült, elrepedt az üzemanyagszivattyú műanyag háza, cserére került
- Üzemanyagszivattyú (Continental, gyári - bontott)
Eddigieket tetézik elektomos hibajelenségek is (tolatóradar hol működik hol nem, stb.), amelyeket a csomagtartó kábelköteg újbóli szakadása okozott. Forrasztással javításra kerültek.
Kilóméteróra állás: 159211
Az autót januártól már alig használtam (került a házhoz decemberben egy kis 147-s), de innentől kezdve gyakorlatilag már nem használom, amíg a motor/olajvesztés problémáját nem rendezzük.





