Blog
Miután a bal helyzetjelzö kiégett gondoltam ki cserélem, sajnos bal oldalt nem az én kezeimnek tervezték meg a hely kinálatot, a kiszerelés nem annyira nehéz inkább a visszahelyezés a lámpatestbe, elsöre csak ellenöriztem hogy valóban kiégett-e , majd megvettem hozzá a megfelelö izzót, Philips BlueVision ultra Xenon-Effekt W5W,majd ezután kicseréltem mindkét oldalt, másodjára 10 perc alatt kész voltam.... :)
A gyári akkumlátor sajnos ahogy bejött a hideg elsö inditásnál néha hibát dobot, Abs szenzor hiánya stb... akkor már tudtam hogy gyengélkedik, kiolvastam az Akkufeszültséget 11.4 V, de igazából indult probléma nélkül majd a helyzetjelzö csere után , próba stb... elaludt a jobb oldali xenon... majd mindenféle villogás , akku lemerült...
7 évet birt, lehet hogy töltögethettem volna, de egy jó töltö annyi itt mint egy új akksi....
A választásom végülis : Exide 64AH 12V Premium Carbon Boost EA640 esett, beszerelés könnyen ment és visszatért az erö :) egy légzsák hibát dobott mert alacsony volt a feszültség 8V, kitöröltem...
Szervóolaj szintem min alatt volt, itt kint gondolkodtam a cserében, nem a közelben van ( 50km ) de nem sikerül a melóm miatt idöt találni, igy rendeltem hozzá 3l Tutela GI/R , feltöltöttem maxra és ha legközelebb haza megyek csere.
Költségek:
Philips 5W5: 5,00 euro
Exide Akku: 63,00 euro - Pfandal 7.50 euro és postaköltséggel együtt
Tutela GI/R: 45,00 euro a 3 liter


2 db majdnem tökéletes állapotú, gyári fényezésű 612/A sárvédő felszerelve, küszöbspoiler leszedve, újraragasztva úgy, hogy 1mm hézag van a küszöbtől :-)
Frissites: Felhivtam Csorit, hogy nincs-e valami tippje arra, hogy az auto magatol kezdje el a regeneralast... Volt neki, menni kell az autoval es kozben torolni belole a hibat es akkor elobb vagy utobb elkezdi... kb 7-8 hiba torles es neki allt regeneralni 90%-os eltomodotsegnel, 15%-os lett a tisztitas vegere... Koszonom Csorinek a tippet, ezer hala!!
Péntek reggel még minden ok, délután indulás haza hallom, hogy kifúj... Menni kellett a kocsival hétvégén is de csak kb 1500-1800 fordulat kozott hasznaltam, vasarnap bedobta a motorhibat... Ma kicserélték a csövet, motorlámpa még mindig világit, részecskeszűrő eltömődött... kb 1 percig van meg az erő onnantól elveszi.... Most a héten meg megjáratom hosszabb távokon aztán ha nem javul, akkor repul belole a dpf meg az EGR.
Csere: 123700 km


Na meglett pénz hertz hangszórószettre...úgyhogy vettem egy garnitura gyári alufelnit....ez a baj a hifivel, mindig van más ami fontosabb :)
A jobb első féltengely csörgött-zörgött... tudtam róla, már a vételnél... jó alkualap volt. A belső csukló volt a bibis. Szerencsére korábbról volt itthon egy jó belsőcsuklós féltengely, így arról gyorsan át is szereltem, új zsírt is kapott a külső csuklóval együtt, ha már kézben volt. Persze ez csak azután ment ilyen könnyedén, hogy a tengely rögzítő csavart leoperáltam... ugyanis azt valami nagyon hozzáértő eléggé szétverte... Hidegvágóval kellett, hogy alakítsak rajta, csak azután tudtam a 36-os dugós kulcsot rákocogtatni... Kapott egy egészségeset. :)










a 17-es felnik a nyomtávszélesítőkkel kiegészítve, új csarokkal felkerültek a helyükre, immerán jöhet a cudarabb idő is



A mai nap meló után elvégeztem..... Kicsit bátortalanul álltam neki mert nemrég volt bent egy 156-os Alfa nálunk szintén ezzel a gonddal. Elnézve annak a cseréjét elég nagy macerának tünt. Nos kellemeset csalódtam :-)
Az egész nem tartott tovább 25 percnél. Összesen 10 csavar és 2 cső, ennyit kellett leszedni és már lent is a fedél. Leszedés után konstatáltam, hogy valaki már meg kente egy kis pasztával valamikor. Régi tömítés ki az új pedig szépen a helyére. Reméljük most egy darabig megint rendben lesz eme alkatrész.
Tipusa: Elring 199.040
Km: 284.146





Mikor megjött az agymenésem, hogy téli kerékké változik az eddigi nyári 17-es Selespeed, sejtettem hogy lavinát indítok. TZoli cartárs figyelgette nekem a netet, és a wilhabenen nagyon hamar ráakadtunk kihagyhatatlan áron egy garnitúra 18-as sokküllősre. Mivel két nyári gumim maradt csak használható, nem ragaszkodtam a 17 colhoz, így gondoltam le is csapok rá. Jött a kérdés Zolitól, még mindig a kiült szarokban utazgatunk? Mivel nem törődtem még az ülésekkel, így igen volt a válasz, mire küldött egy másik linket egy szövet Sportpackos ülésszettről. Pár nap alatt le is zongorázta nekem az egészet, Weltgumin találtam itt a tatabányai üzletben 4 Infinity Ecomaxot, szintén nagyon olcsón, így már megvan minden, már csak a felnikkel kell kicsit törődni és készen is állunk tavaszra. Illetve mivel az új ülések nem oldallégzsákosak szemben a régiekkel, át kell vágnom az agyát, hogy azt higgye van légzsák. Remélem rövid időn belül ez is meg lesz. Ölöm é bódottá :)






Apránként elkezdem az új családtag szépítgetését! A beltérrel nincs is semmi gond nagyon megkímélt, kivéve a váltógomb tetején lévő műanyag ami igen megkopott! Láttam hasonlót ugyancsak 159 ben! Tapétavágóval szépen lehámoztam a maradék festékréteget, majd csiszolás, és végül a festés!




A legjobban ez zavart az autón. Az eleganciáját lerombolta az a karbonfóliára ráapplikált jelvény, ami mellesleg 90 fokkal elfordítva volt felragasztva. Ez, így, a cseppet sem helytálló Pininfarina felirattal inkább gúny.
A fólia alatt kicsit megkopva, lepattogzott fedőlakkal ugyan, de ott az eredeti büszke címer. Most visszakapta. Aztán ha nyáron kiszívja a nap a színeket és még jóban leszünk, akkor kap szép újat.

