Blog
Tegnap tankoltam, és a kocsi a szokásos 11,5-11,8 liter helyett csak 10,9-et fogyasztott. Ráadásul a korábbi méréseimhez képest a mostani alatt volt 1 órás dugóban araszolás és nem fukarkodtam a klímával sem ebben a baromi nagy melegben. Szóval úgy tűnik, a motor 2500-3000 fordulaton való használata jót tett a fogyinak.
Jövő héten hétfőn megyek a carwellness.hu-sokhoz felpolíroztatni a kocsit, mert sok helyen matt már a fényezés. Meglátjuk, hogy milyen állapotúra sikerül felhozni és aztán megfontolom pár helyen a fényezést. Igazság szerint erre most nem költenék, de majd még átgondolom.
Nos, bekövetkezett, ami évek óta ott lebegett a fejünk felett: a klíma rendszer megadta magát.
Az a kis lyuk, ami éveken át csak éppen annyira szivárgott, hoyg egy nyáron át azért biztosan hűtött a kocsi, most, a feltöltés után nem sokkal annyira kitágulhatott, hogy az összes gáz elillant. Elnézést, Föld, majd törlesztek.
Viszont olyan cseles ez a lyuk, hogy egyelőre, első keresésre nem mutatkozott meg.
Most úgy döntöttem, hogy kap még egy lehetőséget a rendszer, kocsistul, mindenestül, szóval megkeressük a lyukat vagy lyukakat, minden cserélendőt felírunk, beszerzünk, mindent cserélünk, és egyben átállunk a környezetkímélőbb új gázra.
Nem lesz olcsó, de akkor már erre tényleg nem kell többet költeni abban a pár évben, ameddig szolgál minket ez az autó.
Tök mázli, hogy a fertőtlenítőt nem fújtam bele a múltkor.
Talán mire készen lesz, itt is az ősz. :)
Sajnos történt egy kis vis major. Került a jobb hátsó sárvédőre egy kis "sportcsík" és némi nemű horpadás. :( Na ezt nem nézhettem, így lakatoshoz vittem ahol is gyorsan és gyönyörűen orvosolták a problémát. Most már újra gyönyörű! :))
Épül, szépül, de a szépség nem minden. Némi futómű javítást igényelt a drágám. Ezt azzal adta tudtomra, hogy kopogó hangok jöttek az eleje felől. Elvittem Zé-hez, hogy szakértse meg. A diagnózis: Bal oldali lengőkar szilent off. Valamint a stabilizátor pálca is kivan. Oké cseréljük párba. Átnézte a hátulját is ahol g-szem csere szükségeltetett.
A végeredmény szuper stabilitás és csendes haladás! :))
Xenon vissza cserélése Halogénre.
Bal első alsó szilent meg adta magát , Sardulah Cartárs megoldotta a cserét , köszönet !
Ma 16 óra 35 perckor bele lett öntve a kocsiba a Selenia olaj! + szűrő bele lett rakva! Még ki kell cserélni a pollenszűrőt a levegőszűrőt és az üzemanyagszűrőt!!! A munkadíj nagyon baráti ár asszem :) Már keresem is mi mennyibe kerül! :) A nagy Ö (Kanga) nem szenvedhet hiányban! :):)
Múltkori gyorsuláson az egyik hátsó fékbetétem disszidált és a ferodol leugrott a betét fémrészéről. 2 nap alatt motorfékkel fékeztem és V6tól telhető lassúsággal közlekedtem. Rendeltem még 2 kormány összekötőt is mert a jobbos kezdet játszani.
A szerelő kicserélte múlthét szerdán, minden rendben.
Pénteken kész lett a hiányzó selespeed felnim(hegesztés és görgőzés), levettem a jobbos első felnit is hogy szépen párba legyenek centirozva, és ekkor vettem észre hogy 2 nap alatt kiszakadt a jobboldali belső féltengely gumiharang. Öröm bodocság:((((
Rendeltem javító készletet és tegnap kicseréltük. Nem volt egyszerű, elég erős anyagból készült az új harang is. Remélem már nem jön túl sok próbléma a hazaútig.
Egyszer csak leszakadt a leömlőm....ez milyen dolog már?!?!?:))))
Volt előzménye....nem is értem ,hogy hogy nem sikerült asszociálnom az alapján, hogy tiszta fekete korom lett egyszer csak a motortér....aztán leesett a turbó alatt...lógott a flexi csövön...és érdekes, hogy alig lett hangja a motornak...épp csak kicsit morgósabb lett:) No tehát, nekifognék a leömlő cserének, ehhez emelném fel...ehhez pedig a kéziféket húznám be, mikor a jobb kézifékkötél szakad el....ez hihetetlen..:) Öregszik a vas??? Azért a Sprint ilyet nem csinál!:) Egyik sem.:) Na jó, nem haragszom: leömlő fel, kézifékkötél csere.
Nincs több para. Mára. Reméljük.:)
Lassan jöhet a nagyszerviz....