Blog
Ma délelőtt két megbeszélés között támadt egy kis űr: mivel egész éjszaka rajzoltam és otthon amúgy is pihentem volna, elmentem a bontóba. Az autó még megvolt, ellenben:
- doblemez és műszerfalernyő nem volt
-a J1 ajtó nem nyitható és burkolat van rajta, a B1-ben benne a zár, burkolat nincs - eddig OK - az a fontosabb!
Szétnéztem kicsit belül: hátsó ülés koszt leszámítva hibátlannak tűnt, plüss és osztva dönthető - esetleg majd 1x... ;-)
Kerestem a nekem hiányzó apróságokat, találtam a padlón egy láthatóan a középkonzolba illő, de még nem látott elemet. Hurrá - gondoltam -ez megy a magnó helyén tátongó lyukba!
Visszamentem megbeszélni a zárkiszedés hogyanját : látszik hogy nem egy tömegcikk, kapásból durva 3500-at mondott a srác, meg mellé olyan zöldségeket, mint pl.
"attól függ, központi záras-e?..."
(ti: a zár, ami kell nekem, csak egy "végrehajtó szerv", van rajta X nyúlvány, amiket tolva-húzva nyit és zár. Ezekre a nyúlványokra gyorskötésekkel megy rá a kulcszár, a belső kilincs, a gomb és központi zár, a külső kilincs csak hozzáér nyitáskor, tehát a zár önállóan univerzális és nem mellesleg használtan nem ér ennyit :-p
Gyorsan odahívtam az enyémhez - azon sincs borítás :-) - megmutattam, mily egyszerű a zár + közöltem, hogy pár éve (ami mondjuk már 7 :-p) 1000 HUF volt Nyéken, erre rám hagyta, mármint hogy akkor nála is ennyi lesz :-)
Mint a 33-as zárkiszerelés regionális bajnoka, 1 perc alatt végeztem vele, sajnos a műanyag ezen is repedt :-( A hátsó ajtó szintén jól hozzáférhető, gyorsan kikaptam azt is és összehasonlítottam:
-
# más a külső kilincshez menő nyúlvány és minden szegecselve van az alapra
# gyerekzáras - az mondjuk levágható könnyen
+
# az alaplemez ugyanaz , műanyag is van rajta ugyanúgy, sőt: mivel a hátsó ajtón nincs kulcszár, teljesen hibátlan!!!!
Végül döntöttem: a műanyagot is szegecs tartja, de ránézésre lefúrható, szerintem érdemes nekimenni a bulinak ennyiért.
Utána beszéltem a FIAT Miskolccal és kiderült, jól döntöttem: 14-15k körül van a zár, ez kisebb helyen is minimum 10000 lesz - bár lehet, hogy létezik utángyártott is, majd még megkérdezem.
Doblemez-ügyben úgy voltam, hogy ha van gyári belőle,nem fogok fukarkodni a pénzzel: sajnos pont a külső része nem rendelhető, csak az utastér felőli fele. Logikus, hiszen pont ott szokott NEM tönkremenni :-(
Kicsit szomorkás a hangulatom miatta, holnap megpróbálom a leömlőmet készítő alsózsolcai Török vállalkozást felhívni, ők foglalkoznak kasztnielemekkel, szerintem még egyedi gyártás is van - csak kérdés, mi alapján, mondjuk ha azon múlik, otthagyhatom a kocsit náluk 1-2 napra, a leömlő is így készült!
Már távoztamban néztem meg a belső takaróelemet: nem a magnó helyére megy, hanem a kis fiókom helyére és az Alfa Controll kijelzőjének a kerete - lehet hogy egyszer még jó lesz...
Megkezdődött a tavaszi karbantartás.....ma kezdtem a lengőkarszilent cseréjével.
Na hát ilyet sem szívtam még semmivel...végülis sikerült és jó is lett,de a sikerhez vező út,hosszú és rögös volt...;-D A régit úgy kellett leimádkozni,teljesen rágyógyult a lengőkar végére.Az új meg nagyon passzos,hidraulikus prés hiányában maradt az orosz módszer.......kalapács! A lengőkar kiszerelésekor az alsó gömbfej csavarja is eltört,és természetesen a visszaszerelés sem ment zökkenőmentesen.
Na mindegy,lényeg a siker!
Holnapra marad a többi....olaj,oajszűrő,légszűrő...ja és egy szelepfedél tömítés.
Na megvolt a lengőkar csere és olyan lett újra mint az álom. Kicsit megszopatta magát a szerelő, mert bevállalt egy Ford Rangert és épp a 4karún pihent hátsóhíd nélkül. Igy emelőn cserélte a lengőkart a GTV-n:))))) De fiatal kora ellenére ügyesen megoldotta.
Offost azóta megvették(egy pug106dizel volt), hajóba kellett a motorja:DDDD Oda még jó a francia dizel. De hogy legyen még egy csavar az életben igy vettem egy offost felújítani(különben a GTV-t tuningolnám ezerrel és annak lehet csak hátránya lenne:(((() Na jó azért szereztem egy saválló hátsó dobot és az valószinüleg fel kerül mert tavaly az eredeti kiköpte a szigetelést és azóta alapjáraton béna szuszogó hangja van:(((
Szóval ez egy Gasztma 70 ezerért:))) Sajnos így a hétvégi gyorsulás elmarad, mert sokba is lenne elkocsikázni+belépők meg az se javítana a GTV állapotán.
Igy marad a mindennapi munkábajárás az egyik legszebb autóval a világon:)))))
Végre volt időm és felraktam a kapcsolótábla és a kesztyűtartó burkolatát. Mindkettő beige színűre le lett flokkolva, egész pofás lett...
Annak reményében, hogy most már marad a jó idő és lassan kitavaszodik, felkerültek a nyári kerekek az autóra. Tavaly megfogadtam, hogy gumishoz viszem az autót, ha le kell cserélni majd a kerekeket, de nem így tettem. Meg is lett a böjtje. 2.5 órámba telt a 4 kerék átszerelése mivel a 156os felnik nagyon passzentosak a 147es agyára, plusz még rá is sültek a felnik, tehát nagyon nehéz volt leszedni őket.
De a lényeg, hogy most már fent vannak a szép nagy OZ felnik a Michelin gumikkal. Tervek között szerepel, hogy lecserélem a gumikat, mert már a végét járják, de erre még 1-2 hónapot kell várni. Ugyanilyet szeretnék, mivel nagyon bevált.
Nagy élmény a 15 colos kerekek után megint 17-essel falni a kilométereket.
Szép a kicsike miután megvan csinálva de sokba van egy normális kezelés :(
Imét cser szavatos lett a légtömegmérő és a lambda szonda bontottat kapott de bosch most megint mükszik egyenlőre :d
3 azaz három hengerezünk. Tegnap óta nem igazán akar menni a 2. hengerem úgyhogy most megint bent áll a garázsba és várja hogy egykét alkatrész ki legyen rajta cserélve.Most eljutottam arra a szintre hogy körbelocsolom benzinnel és felgyújtom a 3,14csába ezt az olasz "csodát". Kezd nagyon elegem lenni a sok hülyeségből.......
Ma a tettek mezejére léptem , igaz eleinte hátrafelé:
a bal első ajtózáramban a műanyag elem elrepedése miatt a kulcszárral mozgatott himba szeret befeszülni, nem nyílik az ajtó ilyenkor. Egy ideje rendben volt, de pár napja megint kezdte :-(
Elhatároztam, hogy mielőbb bontóba megyek és megnézem az ottani gép első zárait, ha a műanyag nem repedt azokon, elhozom őket. Sőt úgy tűnt, akár ma el is juthatok böngészni...
Ebből persze az elhúzódó megbeszélések miatt semmi nem lett, viszont menet közben a bal első belső gombot lenyomva sikerült magamra zárni az egész kocsit, majd beragadt az ajtózáram :-p
A jobb egyben ki van véve a himba, ilyenkor az marad nyitva, igaz kívülről bezárni sem lehet , csak a hátsókat lehet kézzel nyomkodni - meg persze a jobb 1-en át kiszállni :-(
Végre lement a nap : szerdánként mutter jön a gyerekekre vigyázni, asszonyka tanfolyamon - én is leléptem egy órácskára a garázsba. Előlre a nyári kerekeket már napközben fel akartam tenni, most legalább nyugodtam megkerestem a kesztyűimet és nem a ház lakóitól zaklatva láttam hozzá.
A garázsba menet belülről - ajtóborítás nincs! :-) - lekaptam a B1 könyöklőt, majd sikerült a zárat kipattintanom, behúzó vissza és döntés:
Pénteken délután TURI:
1. zárak
2. műszerfalernyő - ha nincs szarrá érve! Az enyém a letört fülek miatt nem rögzíthető a műszerfalhoz és gyárilag csak órákkal együtt van 23k-ért.
illetve +1: ha nem drága, el kellene hozni a J1 műanyag kerékdobot - talán a repedt-törött, de nem hiányos lenne a legjobb - hátha kis módosítással a tervezett hátsóhoz öntőformaként szolgálhatna.... ?!
Garázsban: lemostam a felniket és feltettem őket. Gyors orrfutó-szemle is volt közben - kilóra minden megvan, egyenlőre elvannak az elemek, ha kicsit kopogva is.
Bal első emelési pont környéke még decemberben beszakadt, még tart a szilós kinyomás, nyilván emelés csak a lengőkarnál addig. Fel is írom:
LAKATOLÁS B (kevésbé fontos részek-sorozat) 001: bal első küszöb-vég
Mocskos dísztárcsát elmosni szépen, ehhez kellékanyag: BRIGÉCIOL!
Kitaláltam még, hogy ha a lakatolás miatt hátul lesz egy darabig téli-kerék ,a peremén csorbult-sérült J2 RONAL-t megpróbálom rendbetetetni - bár ott tartanánk!



