Blog

>> Szervizaranytl // Alfa Giulia Q // 2024-07-11

Alfacity napján jelezte az autó, hogy ellenőrizzem a fékbetéteket. A májusi ellenőrzés alapján számítottam erre.
Kézenfekvő lenne a gyári betéteket megvenni, de az áruk nagyon magas, még úgy is, hogy szerelékkel együtt adják.
Bújtam a különböző fórumokat, milyen alternatívák vannak. Végül a Brembot választottam, többen gyárinak írták. Próba szerencse.
A tárcsák elbírnak még egy betétet, azokat nem cseréltem.
Az első fékhez való szerelékkel sajnos beszoptam 2x is. A betétekkel együtt rendelt csomag hiányosan érkezett. A másnap vásároltból pedig csak a csavart tudtam használni. A csapok nem mentek bele a furatba, a rugós lemezen a gyárinak volt még egy plusz füle, ezért a régieket raktam vissza.

Bejáratást megcsináltam. Fékhatás olyan, mint korábban. Teszt holnap következik.
37477 km

>> Tuning és extragyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-07-11

A 10mm -es nyomtávszélesítő használatához rendeltem hosszabb csavarokat.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-07-13

Mekkora marhaság hőségriadó idején egésznapos autóstúrába fogni egy klíma nélküli járművel!
De akit ez a műfaj egyszer beszippantott, valahogy megtalálja a módját a nem túl kedvező körülmények ellenére. A csillagok kezdtek jó helyen állni, nem volt türelmem kivárni egy jelentősebb lehűlést. Attól vált meggyőzőve a terv, hogy a kedvenc útvonalaktól nem messze van egy nagyobbacska tó, ott biztosan lehet egyet-kettőt fürödni. Másodjára Laci barátomnak is megtetszett a gondolat, eljött ő is.
Négykor sikerült indulnom, két órára rá Eger Jászapátin keresztül, hét körül már a balatoni csúszóson ízlelgettem az autót. Érződött a hosszú kihagyás. Ózdon tankolás, majd Levárt-Deresk-Rákos. Ez még mindig az egyik kedvenc. Figyeltem, Kövi-Rákos között egy pillanatra sem állt meg a kormánykerék, hozzá jött még a hullámvasút. Négyszer-ötször bejártam, mintegy pótolva az elmúlt három hónap kiesést. Páratlan.
Szirk-Turcsok nagyszerű mint mindig.
Ránéztem az órára és változtattam a terven. Két órára beszéltük meg Lacival a találkozót Imrikfalván. Addig simán belefér a Krasznahorkaváralja-Stósz.
Rozsnyón teletank, majd a vár fölött fel a hegyre. Ez milyen klassz kis út! A hágón visszafordultam, de egy perc után pont egy rönkszállító penderült ki elém az erdőből. Míg leér, csinálok pár képet a keleti oldalon. Tavaly óta Dénes felett kapott az út végig korlátot, sajnos elvesz a képek értékéből.
Csak lementem a várig, aztán Dénes felett is megálltam kicsit fényképezni.
Igazából a Szomolnok-Stósz részen éreztem, hogy igen, újra belejöttem. Minden öt-nyolc másodpercben váltani kell, 3-4-3-4-3-2 stb. Fékezős gázfröccs, duplakuplung, motorhörgés, kormányba kapaszodás, azannnyát, de nagy móka... mentem is vagy ötször. Az egyik kör során még egy kis zápor is elért.
Majd Szomolnok-Svedlér-Nyilas-Imrikfalva.
Két óra pihi, fürdés, beszélgetés.
Hazafelé Turcsok-Szirk, Rákos-Kövi kétszer.
Tankolás Tornalján, majd Balaton, Eger, Jászapáti, Kecskemét. Még aznap hazaérkeztem.
Őrület. Nem lehet megunni ezt a jargányt!
870km.

Kép1 Abony előtt
Kép2 Balaton felett a hágón
Kép3 ugyanott
Kép4 Deresk előtt
Kép5 valahol Deresk és Kövi között
Kép6 Dénes felett
Kép7-10 közvetlenül Dénes felett
Kép11-12 Imrikfalva határában

 
>> SzervizRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2024-07-12

Már 3 éve, hogy nálam az autó, de nekem még mindig olyan, mint ha új lenne. A kötelezőkön kívül egy apróság volt még, amire ránézettem velük. Az utóbbi hetekben jobbra kitekert kormánynál a bal első kerékből furcsa fémes ciripelés, kattogás hallatszott.

Úgy igazán először a 3 héttel ezelőtti szlovák túránál tűnt fel a dolog, mert hegyről lefele, a 180 fokos jobbos visszafordítókban nagyon durva hangja volt. Már az utolsó szakaszon tűnt fel, mikor a nagyján már túl voltunk, de megijesztett kicsit. 2x hallottam ehhez hasonlót. Egyszer a Kakucson, de akkor kiderült, hogy egy kavics ment az abroncs barázdájába. Meg még régebben, mikor a 159-en a kerékcsere után az 5-ből az egyik csavart elfelejtették meghúzni. Kavicsot nem találtam az abroncsban, a kerékcsavarokra meg ráhúztam, de egyik sem volt laza.

Hát jó, majd a szerviznél megemlítjük. A kocsi simán futott, kormányt nem rázta, akkor csak nem lehet olyan vészes a dolog.

Csabiék előtúrtak valami gyártói körlevelet, amiben az az információ volt, hogy a féktárcsák rögzítésénél, a szegecselésnél kell kitisztítani, mert amiatt ciripelhet. Kissé szkeptikus voltam ezzel kapcsolatban, de végül elmúlt, úgyhogy a szerelőzseni megint alkotott :)

Ezen kívül kiderült, hogy nem ég a jobbos xenonom. Nem tudom mióta, valószínűleg mostanában aludhatott ki. Nekem fel sem tűnt. Ezt is cserélték.

Mivel ez volt a 3 éves Easy Care szerződésem utolsó teljesítése, így még ezt a ház állta, de a következő évben - attól tartok - már nem fog fülig érni a szám, mikor a szerviz végén megkapom a számlát...

>> SzervizBagacs // Alfa 159 SW 1.9 JTS Tourismo // 2024-07-12

Nálam is előjött, és este már nem is indult. Persze Balatonon!
Bebikáztuk és szépem ment megint, egy akkucsere után a jelzés is eltűnt!
Exide Premium 72Ah
139280Km

Ismét eltelt 10e kilométer, szóval kapott egy általános szervizt. Plusz kapott egy hátsó albaktörlő motort, mert a régi feladta. Újat sehol se találtam, így kénytelen voltam a Trencsikéktől venni egy használtat.


Km: 194500

>> SzervizÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2024-07-11

A Kovács autótól rendeltem: Exide 12V 77Ah 760A Jobb+, nem start stop. 35805Ft+ 2899 szállítás+ 1450 terjedelmes csomag.
212440Km.

 
>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2024-07-06

Apró esztétikai deficitnek tartottam már az elejétől fogva, hogy a szép sötét felnikben ott kandikált, szinte világítva, a fémszínű szelepszár. Volt pluszban 4 db ilyen szelepszáram a másik (azóta eladott) felniszettem TPMS készletéből, gondoltam, azokat lefújom feketére és gumicserekor azokat rakatom vissza. Ez meg is történt, Plasti Dip-pel, "folyékony gumival" (amit ajándékba megkaptam Erhardtól) tüsszentettem le azokat. Az elképzelésemmel azonban 2 probléma is akadt.

1. Amikor mentem gumicserére, akkor otthon felejtettem a fekete szelepszárakat.
2. Gumicserekor nem opció leszedni TPMS szenzorokat, ha nem akarom cserélni azokat (mint utólag számomra kiderült).

Akkor jöjjön az alternatív megoldás: a helyükön lesznek lefújva. Mivel nem valódi festékről volt szó, hanem egy gumis bevonatot képző anyagról, amit száradás után simán le lehet húzni, ha nem tetszik, ezért bátrabban vágtam bele a projektbe. Így nem kellett attól félni, hogy a fényezett felnit összecseszem, ne adj' Isten az autó karosszériájára is ráködölök.

A végeredménnyel nagyon elégedett vagyok, pont azt hozta, amit vártam. Elrejti végre a felniben a szelepet, sokkal homogénebb így az egész, ha ránéz az ember.
(Közelről persze nem egy műremek, de közelről úgyis csak én látom, mikor nyomást állítok.)

>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2024-07-09

Leányfalun volt hivatalos dolgom, kicsit kiegészítettem egy nógrádi körrel előtte.

Nőtincs-Nézsa-Galgaguta-Cserháthaláp-Herencsény-Alsótold-21-es-Herencsény-21-es.

Leányfalun egy óra állás után nem indult a V6. Rémület, esteledik, hogyan tovább. Szakértőm szerint a főtengelyjeladó csinálhat ilyet.

Egy óra nyitott motorfedél után beröffent. Hazafelé a régi ötösön óvatosan, nem is lehet gyorsan menni már rajta...

Kecskemét-Nőtincs-Alsótold-Nagykökényes-Hatvan-Leányfalu-Budapest-Dabas-Kecskemét

~~530km

207944km

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-07-09

Nem az autót, inkább magamat kellett tesztelni. Elmegy.

Kecskemét-Izsák-Orgovány-Bugac (Aranymonostor)-Orgovány-Izsák-Kecskemét

~130km

Hőség, letekert ablak.

Átléptük a negyedik közös tízezret.

40074km