Blog

>> EseményHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-11-03

Felkerültek ismét a 15-ös michelin téli papucsok. Lekerültek a 16-os nyári teledial felnik.
Nem is tetszik most az összkép a 15-ös kis tojástartós, a következő ősszel azt hiszem a téli is 16os lesz.
A centír és a szerelés a bevált Spur kft.-nél történt.
Km: 211935

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-04-01

Kénytelen voltam keresni egy futóművest és a Spur kft.-re esett a választás jó híre és több évtizedes múltja miatt. Be is vállt, a szakik akik ott solgoznak nem ma kezdték a szakmát. Rendkívűl segítőkészek, rendesek és udvariasak, le a kalappal! Egyébként egy kicsi műhely, semmi extra.
Észrevétel: a bal hátulján nem tudtak sokat állítani, eléggé be van rohadva a csavar.

Km: 201100

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-03-31

Gumiflexnél rendeltem 2db Hankook k425 nyári papucsot előre, mert egy nyár alatt megette az elsőket rossz futóműbeállítás miatt. Kértem a szerelés mellé futóműállítást is, amit aztán nem igazán tudtak megcsinálni, mert bénáztak. Annak ellenére, hogy nem lett jól beállítva, kiszámlázták a futóműállítást 20% kedvezménnyel.
Felkerültek hát a nyári pacskerok, a hátsók egy nyarat futottak, az elsők pedig újak.
Tanulság: Gumiflexbe sem visszük az autót többé.
Futóműállítás, centír és szerelés: 12500ft
2db Hankook: 35000ft
Km: 201045

 

Ma véglegesen lezártuk a szezont...
Akku kikerült.
Az ablakmosó tartályát kiöntöttem. Három csavar tartja, egyszerű. Kék ablakmosó volt benne, de inkább fekete színe volt annak, amit kiöntöttem.

A szezont 246 nappal ezelőtt 2016.03.19-én kezdtük.
Az idei szezon volt az eddigi legrövidebb, mindössze 2.961 km-t mentünk. Nagyban közrejátszott ebben, hogy az idei Nagy Túra 2016 során a Giulietta volt a társunk.

A vétel óta 48.782 km-t tettünk meg közösen.

181.969 km

 
>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2016-11-20

Szükségessé vált a termosztát cseréje. Végre ismét jó helyen áll a mutató.

km állás: 184.982km

 
>> SzervizKikkó // Alfa 159 2.2 JTS // 2016-11-17

Kiégett a bal első helyzetjelző. Sajnos nem sikerült kicserélnem, így szervizbe kellett vinnem. Ha már ott volt, megemlítettem a még mindig létező nyikorgást.
Mint kiderült, a jobb hátsó kopott fékbetét és az elfáradt féktuskó volt nyikorgó hang forrása. A féktárcsát is cseréni kellett.
Ezen kívül a kormány gömbfejek is cserére szorultak.

Költségeim:
- Izzócsere: 8000 Ft
- Két hátsó féktárcsa: 42000 Ft
- Két hátsó fékbetét (ATE): 15400 Ft
- Két féktuskó 25000 Ft /db
- Két kormány gömbfej: 18600 Ft
- Két axiál: 19200 Ft
- Futómű állítás: 9000 Ft
- Munkadíj: 32000 Ft

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-11-20

Update: Cseréltem gyárira!

Előző blogbejegyzés tevékenységeinek végén észrevettem, hogy a sebváltó alsó támasztó bak egyik rögzítő csavarja hiányzik. A képen is látható, hogy el volt csavarodva a normál pozíciójától.

Ideiglenes csavarral pótoltam.

Ennek, és a tegnapi felső szilentek pozicionálásának köszönhetően, a nem kívánt rezonancia megszűnt. Kis fordulaton induláskori kuplung rángatás szintén. Motor indítás és leállítás érezhetően kevésbé adódik át a karosszériának.

A ~2250 körüli rezonancia minimalizálódott, köszönhetően a szilentek rendbetételének.

>> Szervizdr_rock // Alfa 166 2,4 JTD // 2016-11-19

Eltelt újabb 10 ezer km, igy eljött az ideje az olaj és szűrők cseréjének. Rutin feladatnak indult, de ugye nem másnaposan kell nekiállni és akkor könnyebb a feladat :D

 
>> SzervizCzetka // Alfa 159 1.9.JTDm Ti // 2016-11-20

2016.11.16.
Km: 148747

Egy ideje előjött a motor hibakód visszajelzés. Motor teljesítményben nem vettem észre jelentősebb változást, néha csekély alapjárat ingadozás hideg motornál előfordult. A hibakód kiolvasás az EGR működési hibát és a részecske szűrő nyomáskülönbséget mutatta. Nyilván a rendszeres rövid utak miatt fokozódott korom lerakódás. Már érett az EGR tisztítás betervezése, de közbejött egy másik akut probléma is. :( Reggelre hatalmas tócsa fogadott a gép alatt. A hűtővíz tartály szinte üres volt. A kupakot letekerve a tartályból kiszökött némi nyomás a víz szint a minimum értékig visszaállt. A motort indítva a víz ismét lassú süllyedést mutat - nem jó jel! :( Henger fej gyanú erős, de irány a szerelő!
Jó hír, hogy "csak" a termosztát ház adta meg magát, az alu könyöknél egy repedés mentén szivárgás alakult ki - csere.
A csere mellet sor került az EGR tisztításra is.
A részecske szűrő egyenlőre érintetlen maradt, a hibakód eddig még jött vissza. Talán így is marad! :)

 
>> SzervizBadAzz // Alfa 145 1.6 TS EdizioneLimitata // 2016-11-20

Olaj + szűrők cseréje 177.777km-nél
következő: 187.777