Blog
A szokásos kis csapat (hívhatjuk őket a 159-es csapatnak is, bár már csak pár 159 van a bandában) ma is összejött.
A találkozóra menet útba ejtettük az Üvegtigrist, ami a legnagyobb ámulatomra nyitva volt. Ittunk is egy kávét.
A csapattal Visegrádon találkoztunk a Sirály étteremnél. Némi kocsimustra után kerültük egyet a környéken. A várba nem gyalogoltunk fel mert nagyon hideg volt.
Megebédeltünk a Sirályban (jó volt a kaja!) aztán haza!
Útközben még készült pár fotó az egykori találkozók színhelyén.
Cseréltük az olajat (Selenia Racing 10w 60), természetesen a szűrőket (olaj, levegő és pollen), valamint a hátsó kipufogódob kapott új gumi tartókat, mert a régiek kissé repedezettekké váltak. Továbbra sem használom nagyon sajnos...km: 210100
Egy ideje már feltűnt, hogy elöl fel vannak cserélve a fékbetétek, nem forgásiránynak megfelelően vannak berakva. Most az is kiderült, hogy csak a külső betéteket cserélték fel, a jobbost a balossal. Pár hete sikongatni is kezdtek a fékék, és két hete átnéztem elöl-hátul. Az első fékbetétek kopáshatáron voltak, a hátsók még jók, de a jobb oldali nyeregnél ki van csípve, és meg van gyűrve a porvédő gumi. Ide rendeltem a javító készletet.
Egyenlőre csak az első betéteket cseréltem ki, a stiftekkel, és a rugókkal együtt.
Bosch betétekre esett a választásom, minőségbiztosítással kapcsolatban lennének kérdéseim... (2. kép.). Könnyedén meg lehetett igazítani a rezgéscsillapító lapokat a hátulján, viszont nem nagyon akartak megragadni. Hőlégfúvóval segítettem rajtuk. Legalább összeszerelésig ragadjon meg, majd később fékezésnél úgy is kap bőven meleget, hogy összesüljön. (szerelés után tettem is róla, hogy így legyen). Érdekes, hogy csak a balos volt ilyen szétesős. Fékfolyadékot 40ml kellett kivenni a tartályból, hogy ne legyen max felett a szint. A féktárcsák még bőven jók, 26mm-ig kophatnak.
A nyeregcsavarok lazításához 75Nm-re volt szükség, így ennyivel is húztam vissza őket.
Aktuális lett az olajcsere, most se sikerült 10e-nél lecserélni kicsit több lett, kb. 12e, de az előző orlen olaj teljesen jól viselkedett, nem volt gond vele, még most is jó állapotú volt, és nem is csipegetett belőle semmit a motor.
Cserélve: olaj (ezúttal motul 5w40, orlen jelenleg nem beszerezhető), olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő
km: 127.200
Kicsit átnézve a kocsit, ha már csápon volt, a következő dolgok várnak rá szerviz szempontból:
- hátsó rugó (+ lengéscsillapító?)
- féltengely szimeringnél látszódik némi szivárgás
- teljes kuplung szerkezet (ezt tudtam eddig is, eléggé oda van, nem ártana cserélni)
Alapjáraton az autó elejétől kifújó, rezgő hang hallatszott. Mivel a kipufogót paszta nélkül raktam össze, ezért gyanakodtam rá hogy a leömlő utáni résztől jön a kifújás. Szétszedve a tömítésen levő foltok igazolták is ezt. Szépen megtisztítottam, összeraktam pasztával, majd elindítottam az autót mert a tubusra az volt írva és így a hő miatt kell kikeményednie. A hang viszont továbbra is megmaradt és úgy tűnik mintha a csőből jönne, de csak alapjáraton hallani. Pedig nem lyukas semmi, nem fúj ki sehol....
Ma mozgalmas napunk volt. Megcsináltattuk az eredetvizsgát, aztán lefóliáztattuk a kocsi hátulját illetve az első szélvédő tetejét és felkerültek a nyári gumik amit cspbravo kartárstól vásároltam.
Kerékcserekor átmozgattam a futóművet, mozdult a jobb axiál és a jobb oldali kormány gömbfej. Cserélve lettek, TRW mindegyik.
A bal felső lengőkar meg elkezdett nyiszogni, hogy bejött a jó idő, abból Lemförder került bele. A nyiszogás megszűnt.
Futómű beállítva.
Km óra állása: 302978 km
Mindenképp szerettem volna "modernizálni" a belsejét, és az együttélést :D Mivel nekem nem volt sem usb, sem blue&me a kocsiba kiépítve, az örökös CD írást és a transmitter recsegését hamar meguntam. Akkor került a választás erre a Pioneer fejegységre, ami mindent tud amire szükségem van. Bluetoothtal kezeli a zenét, hívásokat, teljes névjegyzéket, weblink alkalmazéssal kivetíthető a navigációs program, emellett van egy hely usb-nek is. Kijelzője szép,fénye állítható és akár kijelzője kikapcsolható ha zavar esti vezetésnél. Kihangosító funkció is szépen működik. Szóval nagyon örülök neki. A beépítés nem volt egyszerű és gyors sem. Sajos a kocsimban nem ISO kötésű csatlakozó várja a rádiót így ott is kellett megoldáást találni. De sikerült :) A beépítő keret jól illeszkedik és nem zörög.