Blog

>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-04-15

Rendeltem a fiatalkaereszek.hu -ról egy motor alsó burkolatot. Sajnos a V6ét már nem lehet kapni, ezért a 2 literesét használtam kiinduló alapnak és ebbe vágtam a kipufogónak lyukat. Még nem a legszebb mert a Dremel otthon maradt, de majd kiigazítom.
A segédkereten a hátsó csavarhelyek üresek voltak, ide kellett szegecsanyát behúzni. Szerencsére mivel gyári alkatrész a burkolat, ezért minden lyuk ott volt ahol lennie kellett.

 
>> EgyébVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2022-03-17

Sajnos a helytelen futómű beállítás miatt az első gumik belső fele megkopott, ezért az első tengelyen lévő gumik cserélve lettek. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 került fel.

 
>> EseményHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2022-04-08

Felkerültek a nyári felnik.
Ilyenkor mindig újra belesek.

 
>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2022-03-31

A tél alatt már észrevettem,hogy gyengélkedik az aksim.
Igazából nem is csoda,5 éves Bosch volt benne.
De végül kibírta a nagyobb hidegeket,erre nem utána adta be a kulcsot.
Ráadásul a 3 napos szakadó esők után,a legnagyobb sárba cserélhettem ki....
JászAku került bele,a számomra felfoghatatlan akkumulátor árak miatt!
Szercsére a töltéssel nem volt gond.

 
>> EseményKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2022-04-15

A 156 új lakótársat kapott.Egy szörny költözött a garázsba.

 
>> EseményHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2021-07-02

Műszaki pipa!
Úgyis olyan gyorsan megy az idő,mindjárt vihetem újra:D

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-04-12

Sok minden rendhagyó történt ezen a túrán, de az útvonal maradt. Továbbra is ez a kedvencem itt az országban, jobbat az ilyesfajta kimozdulásra nem találni.
Kis egyeztetés után végül a keddi napban maradtunk, a létszám folyamatosan változott, végül a túra bizonyos időpontjában négy autó is összejött. Három a 105/115-ös szériából egy pedig a jelenlegi AR kínálatból. András a 2000 Berlinát hozta el, Tamás pedig egy 1750GTV Mk1B-vel jött. Lacinak viccesen feldobtam a kérdést nincs-e kedve kipróbálni a frissen bejáratott autóját a szokott helyeken, ahol egy hónapja közösen a 156-jainkkal jártunk. Átszervezte a naptárját és eljött. A közös kezdőpontot és egy későbbi megállót sikerült összehoznunk. Nem is kíséreltük meg hogy a tempóját hozzuk, más géposztály...

Balaton és Borsodnádasd közötti hegyen találkoztunk, mentünk pár oda-visszát. Tamás hatására átléptem egy holtponton, belekóstoltam az erőltetett oldalazás tudományába a csúszós oldalon, inkább csak felfelé, lefelé még néha bizonytalankodom, féltem a járgányt no, ez a helyzet.
Ózdon tankoltunk, majd Serényháza Ragály szakaszt leautóztuk. Két Ragály-Imola kör után Lacival is összefutottunk.
Szőlősardó után a padnál ebédeltünk, duma, autómustra, fotó. Lacitól elbúcsúztunk élmény volt az autójának hangja ahogy elhúzott. Összenéztünk és beindítottuk a mi Nord motorjainkat, amik persze hasonlóan képesek érzelmi húrokat pengetni. Nekilódultunk és mentünk egy Perkupa-Ragály szakaszt. Klassz volt, de minket most leginkább a Ragály-Kánó rész vonzott, ott mentünk jópár oda-visszát. Mit mondjak, a legjobb ezzel az autóval. Az erő elég a csúsztatáshoz ezen az aszfalton is, 'rengeteg' az ehhez alkalmas kanyar, nagyszerű volt.
Ózdon keresztül Balaton felé mentünk, Tamástól elbúcsúztunk, Andrással még egy bükki kanyart terveztünk. A járgányom megállt Mónosbélen, szerelés, legalább beszélgettünk. Próbáltam nyugodt maradni, beindult, utána még napoztunk/beszélgettünk. Előjött a második komáromi Alfa City-m emléke is 2010-ből, ahol ugyancsak a gyújtással bajlódtam az akkor frissen összerakott motoron, egy napomba került mire rájöttem az elosztó alatti O gyűrű annyira eltartotta az elosztó tengelykapcsolóját, hogy 4000 felett azt szétdobta. Micsoda szívás volt. Elindultam és meg voltam győződve, hogy a kicserélt kondenzátor meggyógyította a bajokat. Jól elment az idő és akkorra már András nem vállalta be a bükki kanyart. Javasoltam neki, hogy akkor legalább a Mátrán menjen keresztül hazafelé.

Hat után járt az idő, de felmentem a hegyre, nem tudtam kihagyni. Mentem két Hereg-rét bükkszentkereszti kereszteződés oda-visszát. Visszafelé megállt újra, majd ráindítottam és beindult, onnan kezdve Egerig azon agyaltam mi a sz@r ez. Benzin nem lehet, terhelést bírja, kapja az anyagot, a gyújtás vagy jó vagy nem. Akkor mi a fene ez?! Erős döccenőnél kohhent egyet, aztán megy rendesen. Egerben tankoltam, már sötét volt, kissé már nyugtalanított az eset, mert nincs magyarázat. Telefon lámpájának fényében megtaláltam a nyavalyást. A gyújtótrafó előtti ellenállás saruja csúszott le, de úgy, hogy a vezeték rugalmassága kontaktban tartotta. Uhh. Kis elemzés után rájöttem a zajszűrő laza csavarja megengedte, hogy pár fokot mozogjon, ami a sarut képes volt lejátszani. Szivatós, igen szivatós. Volt ezzel már más jellegű bajom is korábban, még most sem az igazi. Ha jobban belegondolok egy éve így mehetett az autó, mert tavaly Tótvázsonynál volt hasonló megállás és utána indult a motor, de nem találtam rá erre a hibára. Három ilyen túra meg ez. Ez hogyan lehetséges így?! (~4000km) Volt magyarázat, így már nyugodtabban indultam haza Kecskemétre.
18 év alatt két útszéli szerelés, belefér. Pláne ha megnézem micsoda élmény egy ilyen gépet hajtani!
Basszus, a gumi meg zümmögösre kopott...

642km
Kmét-Cegéd-Jászladány-Heves-Eger-Balaton-Ózd-Serényfalva-Ragály-Imola-Kánó-Aggtelek-Serényfalva-Ózd-Balaton-Eger-Bükk-Eger-Heves-Jászberény-Farmos-Kmét

A legjobb túrák egyike volt!

 
>> SzervizZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2022-04-15

04.09-én kapott egy új Banner Power Bull 63Ah akkut, és pöccre indult. Azért volt egy kis szelep csattogás, de megszűnt néhány perc alatt.

Három nappal később ementünk Zé-hez, aki nagyobb műtéteket végez rajta.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-04-14

Január végén beszereltem. Működik ahogy kell de észrevettem egy érdekes dolgot. Szemből nézve a fényereje erősen nézőpont függő. Olyan mintha lefelé világítana a fő fénysugár.

Fogtam egy derékszöget és letettem a lámpa elé. A sejtés beigazolódott, a lámpa eleje kifelé bukik. Az ok egyszerű, a lökhárító felülete nem vízszintes hanem előre lejt.
A korábbi párhuzamos oldalú távtartó helyett csináltam egyet ami hátrafelé lejt, így kompenzálja a lökhárító ferdeségét.
A csere nem volt egyszerű, mert sikerült kiszabni a vezetéket a csatlakozóból.
A terv bevált, a lámpa eleje függőleges.

Folytatás holnap a jobb oldalival.

update "holnap":
A másik oldal is átszerelve a ferde tartóra.

 

Anno sikerült lezárni az ablakemelő történetet azzal, hogy sikerült betenni a facelift előtti motort az utáni helyett.
Csak nem hagyott nyugodni a dolog és futottam még két kört fogaskerék ügyben.
- esztergályos: nem jött össze a dolog, valahogy sose fért bele az idejébe a szakinak, maga a kerék elkészült, de a bemarások nem...
- 3D nyomtató: sikerült lemodellezni és tesztelésre kinyomtatni a fogaskereket, ma kipróbáltam.

A központi furat egy kicsit szűk lett, de így pontosan fel tudtam fúrni. Simán bement a helyére és össze is sikerült rakni. A teszt azt mutatta hogy mindkét irányba tökéletesen forog, nem akad. Szóval jó.
Már csak vissza kellene rakni az ajtóba.
Ha bárkinek kell szóljon, lehet még nyomtatni :-)

Minden amit a 916 GTV/Spider ablakemelőről tudni kell - link