Blog

>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-04-23

Végül eljött az amire építettem az autót. 23-án eljutottam végre vele a Hungaroringre. Sajnos esős idő volt reggel ezért egész délelőtt vizes pályán köröztek az autók. Én 3 futamra vettem jegyet és a 110 kW feletti 2es csoportba. Teljes mértékben nem tartják be a résztvevők ezt a beosztást, de itt nem sok az enyémnél "gyengébb" autó volt.

Maga a pályanap nagyon nagy élmény volt nekem még ilyen körülmények között is. Mivel ez volt az első alkalom és a vizes pálya sem könnyítette a dolgom, ezért az elsődleges cél az volt, hogy megtanuljam az íveket, megismerjem az autót és persze le is teszteljem hogy mennyire bírja ezt a fajta igénybevételt. Mértem a köridőket is, de az autó sokkal többet "tud" mint én, ezért a fejlődés lett volna a fő cél. A legjobb időm 2:45.91 lett Harrys Laptimerrel és Iphoneal mérve. Az is világossá vált, hogy hiába van valakinek gyors autója ha nem tudja kihasználni, mert például a gyönyörűszép sárga Lotus is csak az egyenesekben tudott elhagyni pedig nagyon szépen mozgott, egy kék Mustangot is utólértem a kanyarokban és két fehér Golf7 GTI (széria) sem hagyott ott. Ők mind első alkalommal voltak.
Az autó minden komolyabb probléma nélkül bírta a pályanapot. Az olajhőmérsékletre próbáltam nagyon figyelni, de továbbra sem tudom hogy mennyire bízhatok a műszerben. A vízhőfok egy-egy gyors kör után sem ment 90 fölé, de az olaj a 130-at elhagyta. Viszont arra lettem figyelmes hogy ha lekapcsolom a fényszórókat akkor kb 10 Celsiust visszaugrik. Vagyis a kabinban levő feszültségesés elég nagy mértékben befolyásolja hogy mit mutat. Viszont mivel a víz nem melegedett ezért olyan nagy jelentőséget ennek sem tulajdonítottam.

Az eddigi tapasztalatokat összegezve:
A sperr a legjobb befektetés egy V6-hoz. Nagyon szépen mozgatja az autó elejét és eltünteti az alulkormányzottságot. A GTA stabilizátorok szerintem elég vastagok, szépen mozdul az autó hátulja, a Michelin CUP-ok száradó pályán egyre jobban tapadtak 2.5 Bar-os meleg nyomás mellett. Kell egy tempomat a 300 km-es autópályázásra és kell egy jó sofőr.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-04-21

Kimentem a győrújbaráti bontóba mert hiányzik 2 db műanyag burkolat. Van 1 db kék 156 SW TS és 2 db 147-es (egy diesel és egy TS). Sikerült több mindent vennem, belátom néhány dolgot talán teljesen feleslegesen, de nem tudtam otthagyni.
A jobb és bal kerékjárati ívben hiányzott a burkolat ami a motort/váltót takarja oldalról és alulról az alsó burkolat is hozzá van csavarozva. Emellett vettem még egy fényszórómosós ablakmosótartályt két motorral, egy pozitív akkusarut a műanyag házzal és biztosítékokkal, egy ködlámpa burkolatot, mindkét alumínium felső tartót amire a lengőkarok vannak csavarozva (egyiken rajta is van és talán használható lenne), egy tempomatos kormánykapcsolót légzsákátvezetővel, az akksitálcához egy gurtni lefogatót ami sajnos el van vágva, egy ABS csatlakozó tartót és egy 147esből származó Bose mélynyomót erősítővel.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-04-22

Az előző pályanap után találtam egy kis olajfolyást, ami egyre nagyobb lett az utóbbi időben. Először kicseréltem a szelepfedél tömítést, mert gyanús volt hogy a vezérműtengelyeknél a "sarkoknál engedheti és a motor oldalán a burkolat alatt folyik le, ezért nem látható. Sajnos ez nem segített. Vettem egy Loctite 518-as felülettömítőt a frontend oldali kipufogó vezérműtengely lefogató pasztázásához, mert már máshol nem engedhette az olajat. Aztán végül mikor kipróbáltam száradás után akkor jobban olajos volt a motor alja a klímakompresszor alatt mint eddig. Végül rájöttem hogy az olajhűtő nylon bevonatú csöve dörzsölődött ki és a menetszél és a hűtőventilátor szele fújta szét az olajat. Ezt végül egy rézcső betoldásával megoldottam. Azóta száraz a motor alja és sehol sincs olajfolyás. A vágásnál kifolyt olajat természetesen pótoltam.
A Loctite 518 árát (ami 9300 huf/25ml) nem számolom az autóhoz, a szelepfedél tömítést pedig az autó vételkor kaptam ajándékba.

 
>> EseményAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2022-04-25

Felkerültek a nyári gurulók.A téli Yokohama-kon 1040 km-ert tettünk meg.Nem sok,de mivel 6 évesek és enyhe időben,de nagy esőben egy autópályadrlhajtón kicsit magyobb sebessegnél volt egy megcsúszásom,ezért cserélni kell őket a köv. szezonra.

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2022-04-24

Felraktam a nyári kerekeket, 8000Km van bennük.
óra állás: 145387km

>> EseményKinjAAki // Alfa 159 2.0Jtdm 170Le // 2022-04-07

Feltetettem az új nyári gumikat. Vettem egy új Nokian Powerproof szettet. 04.24-én írom a bejegyzést eddig mentem vele kb 1500km-t nagy esőben és melegebb időben is és elég jók a tapasztalataim. Nagyon jó a vezethetősége az autónak és a fogyasztás is kevesebb az előző gumihoz képest.
Új gumi szett: 152.120

 
>> SzervizKinjAAki // Alfa 159 2.0Jtdm 170Le // 2022-05-05

Újabb szervíz de ez legalább tervezett szervíz.
Minimális olajfolyást tapasztaltam a motortérben amit úgy néz ki az olajbetöltő nyílás tömítése és a sapka okoz. Mindkettő csere megkátjuk száraz marad e a motortér.
Egy ideje turbó nyomás ingadozást is tapasztaltam az autón de ritkán akkor is inkább lassabb, egyenletesebb gyorsításnál érezhető. A nyomás mérő is ilyenkor láthatóan rendellenesen mocorog. Levétel és geometria tisztítás megoldotta a problémát
Szervószivattyú kicsit búg és fogyasztja is a szervóolajat cserélve lett de nem akar megszűnni a hang csak javult egy kicsit. Megpróbálunk egy tartály cserét hátha ott nem stimmelt valami.
Ha már foglalkozva van vele kap egy váltóolaj cserét és első felső legnőkarokat is cserélünk.
Szervíz előtti napon kiégett a bal első tompított úgyhogy az is csere.
Olajbetöltő sapka+tömítés: 3.400 Ft, 2.300 Ft
Szervótartály: 24.000 Ft
Váltóolaj: 15.000 Ft
Első felső lengőkar: 55.000 Ft
Tompított: 1.000 Ft
Munkadíj: 70.000 Ft

összesen: 170.900 Ft

Óraállás: 270.400

 
>> EseményKinjAAki // Alfa 159 2.0Jtdm 170Le // 2022-03-01

Sajnos egy előzést nem sikerült úgy kivitelezni ahogy szerettem volna... Munkából hazafele előzni szerettem volna és a furgon előtt nem láttam a kamiont ami épp lekanyarodott a sávunkból balra az egyik bekötő útra. Sikerült elkerülni az ütközést és egy kis medrű árokba húztam inkább Alfit. Szerencsére így megúsztam egy levegőszűrőház töréssel és a mögötte lévő lemez elhajlásával. A doblemez is kiszakadt de sikerült visszarögzíteni. Mivel esedékes volt a 10.000 km-es olajcsere így azt is megcsináltuk.
Új levegőszűrőház 35.000-
olaj+szűrők cseréje
lemez és dob rögzítése

KM óraállás: 268.200

 
>> SzervizDzsozy // Alfa MiTo 1.3 JTDm2 // 2022-03-19

Ez is meg van! Készülünk a nyárra! Mivel a kocsit télen vettük, ezért téli gurigák voltak, vannak rajta. A nyárit gondolom a kereskedő elpasszolta! Hm...... Facebookon találtam frissen lakkozott gyári 18-as felniket. Makulátlanok!!!!!! Ennek örömére rendelésre került a 18-as nyári-, és a 16-os téli szett is.
Felni: 140.000,-
Nyári: 80.000,-
Téli: 75.000,-