Blog

>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-04-14

Eddig egy szivargyújtós kompresszort használtam, de már régóta terveztem egy akkus verziót venni. Ezzel azért egyszerűbb az élet. 15000 HUF-ba került, itthon nem nagyon kapni, vagy ha van is hamar elviszik, az enyém Prágából jött 3 nap alatt.
Ezt nem számítom az autó költségeihez, de főleg a pályanapok miatti gyakoribb keréknyomás változtatás miatt van rá szükség.

 

2 hete volt javítva a futómű, rá pár napra újabb elviselhetetlen nyiszogás, most a jobb oldalról.
A jobb alsó lengőkar megadta magát, a talpas kiszakadt, az egyik szilent nyikogott.
Lemförder lengőkar került bele.
Futómű ismét beállítva.
Km óra állása: 303360 km

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2022-04-13

Felkerültek a nyári kerekek.
Nyári gumikban: 25239km (3szezont futott)
A téli kerekekben ismeretlen, most kb. 3500Km ment bele.
Az autóban jelenleg 155030Km van.

>> SzervizHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2022-04-13

Sajnos az autóhoz egy kulcsot kaptam. Illetve kettőt csak az egyik egy másik autóhoz tartozik. Jeleztük az eladónak de azt mondta nem akar vele foglalkozni inkább visszafizet valamennyi összeget mert nem tudja hogy mivel keverték el. Így Győrbe meg lett rendelve a kulcs ami két részből áll és külön kell megrendelni. Az elektronikus meg a fizikai kulcs. Viszont a fizikai készen, marva érkezik. Még fel kell programozni és törölni a hiányzó kulcsot.

 
>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-04-13

A pálya:

Teszt céllal elvittem az autót az M-Ringre Monorierdőre. Ez egy új pálya, kb 1.5 hónappal ezelőtt nyílt ezért nem is túlzsúfolt. Rajtam kívül ezen a napon senki sem használta. Nem kell előre regisztrálni, 15 ezer HUF egy egész napos belépő. A pálya elég rövid, de van benne 2 trükkös kanyar.

Az autó:

Az autó jól bírta a fokozott igénybevételt, de azért előjött néhány probléma. Találtam egy olajfolyást a szervószivattyú felől, de motorolaj, tehát nem abból jön. Ezen kívül a hűtővíz kiegyenlítőtartály bilincsénél néhány csepp folyadékot találtam.
Az autó hibái mellett az én tapasztalatlanságomra is visszavezethető egy probléma. Az utolsó néhány körnél az első futóműből furcsa rázkódást éreztem. Először nem tudtam mi okozhatja, de miután már hangja is lett eszembe jutott mit olvastam a neten. Kezdő pályanapozóknak írtak pár jótanácsot és közte volt egy olyan is, hogy a kerékcsavarokat illik ellenőrizni futamok között. Nálam a bal első keréken lelazultak. Miután meghúztam őket újra hibátlan lett a futómű.

A tapasztalatok:


Az autó szerintem (és a pályán oktató Gábor szerint is) utcai és relatív nehéz autóhoz képest jól viselkedik. A Michelin CUP gumik 2.4-2.5 bar meleg nyomással nagyon jól tapadnak és a sperr sokat segít az autó íven tartásában és kigyorsításban. A motor hibátlanul működik, leszámítva egyetlen zavaró dolgot. A motorolaj hőmérséklet a Depo óra szerint az első gyors kör után felmegy 130 fok fölé és ha nem csinálok hűtőkört akkor ott is marad vagy feljebb megy. Viszont a vízhőfok a 90 fokot sem éri el, tehát a motor nem melegszik el. Sajnos a szendvicsadapter miatt az olajhőt csak a motorból kijövő ágon tudom mérni, a hűtőből visszafolyó ágon nem, pedig ez lenne a lényeges, itt lenne látható az olajhűtő hatása. Ezzel sajnos nem tudok mit kezdeni, de ezt a jelenséget olvastam már más blogjában is.

 
>> Szervizotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2022-04-15

2022.04.
Gyertya, olaj, olajszűrő, pollenszűrő csere

 
>> Egyébotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2022-03-19

Bal első ajtó ablakemelőnél használat közben nyöszörgő hang.
Kárpit levétel után némi zsírzás az ablakemelő mechanikának, fogaskeréknek és a hang meg is szűnt.
Mivel a hangszóró burkolat sérült volt, ennek a cseréje is megtörtént

 
>> Tuning és extrabilon // Alfa Giulietta 1.4 tb multiair // 2022-04-12

kidobtam a gyari fejegyseget. egy sony carplay kepes egyseg kerult a helyere.
sajna a kormanyvezerles meg nem mukodik, de telefonalni mar lehet hands free.

a nyari kerekek is felkerultek.

 
>> SzervizHalesz // Alfa Giulia Super 200 Le // 2022-04-11

Múltkor nem sikerült tartanom az általam kitűzött 10 ezres olajcsere-periódust (12.154 km telt el az utolsó és az azelőtti között), ezért most ezt picit jóvátettem, mert csak 8757 km telt el a kettő között. :)

Az eddigi olajcserék:

80.077 km (Budaörs)
71.320 km (Budaörs)
59.166 km (Budaörs)
50.197 km (Budaörs)
40.003 km (Budaörs)
30.000 km (Atlasz Autónál)
15.000 km (Atlasz Autónál)

>> EseményHalesz // Alfa Giulia Super 200 Le // 2022-03-28

Végre vége a télnek, ami nem is volt igazi tél. Nagyon szerettem az autómat a kétszéles 18-as sport felniken, de azért mégiscsak a Performance Dark felnik teszik a legszebbé. Friss kép még nincs, majd lesz :)

A Continental ContiWinterContact gumikba első szezonjukban 6034 km került.

A nyári Pirelli P Zero Luxury abroncsok eddig egy szezont futottak, most van bennük 17.785 km.