Blog

Az autóból valami furcsa brummogó búgás hallatszódik. Kerékcsapágyak és minden egyéb rendben van.

A jobbos hosszanti féltengelynek volt egy nagyobb lógása, arra gyanakodtunk.

Ki lett cserélve a féltengely, viszont a problémát nem oldotta meg.

Kapott új váltóolajat is.

Illetve a korábban kiszedett üres katalizátort vissza cseréltük a gyári tömött katalizátorra, mert páromat túlságosan zavarta a fütyülés. :P

GSP féltengely
Váltó olaj
Katalizátor vissza

 

A kormányösszekötő csere miatt szükségessé vált! :D

 

SKF Jobb első felső lengőkar
Külső kormány összekötő (Bal, jobb)
Kormánymű zsírozás
Lengőkar rézpaszta

 
>> Tuning és extraThe Xirall Blue Alfa // Alfa 159 1.9 JTDm Sedan // 2022-01-18

Rendes József féle kormány újrabőrözés, egy kis módosítással felvértezve! :D

 
>> EseményThe Xirall Blue Alfa // Alfa 159 1.9 JTDm Sedan // 2021-10-30

Pesten rendeztek egy halloween témájú autós talit.

Kicsit feldobtuk a verdát! :P

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2022-03-18

Hosszúra nyúlt a tél, és így sem sikerült eltalálni a végét. Múlt csütörtökre lőttük be az időpontot az ünnepélyes szezonnyitó túránkra aranytl és alfista78rg kartársakkal. Szerdán hó hullott a Bükkben, így kénytelenek voltunk egy napot csúsztatni, hogy biztosan elkerüljük a nedves, csúszós utakat. Az útvonal terv is módosult, hogy minél több idő legyen a száradásra és a melegebb aszfaltra.



Kmét-Eger-Balaton-Ózd-Serényfalva-Ragály-Imola-Perkupa-Aggtelek 2x-Ózd-Balaton-Bükk2x-Eger-Kmét. ~770km.



A Bükkben volt pár nyirkos folt az aszfalton, különben teljesen száraz utak vártak mindenütt. Felhőmentes napsütés, 7-10 fok. Imola-Kánó szakaszon volt poros rész, ott jobban kellett figyelni.

A Bükk vitt most nekem mindent, forgalommentes, jól belátható volt az út. Hereg-rét és a bükkszentkereszti elágazó között mentem két oda-visszát. Jót autóztam, autóztunk. A gumin is igencsak meglátszik.

Aggteleken a barlangnál (kép1). Borsodnádasd előtt a 25-ösön (kép2).

 
>> EseményTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2022-03-21

Remélem megoldódik ez is. Mára kellett volna vinni a kocsit szerelőhöz. Be voltam jelentkezve, mint valami ratyi fodrászhoz. Tiszta vicc. Azért elmentem szólni, hogy ne várjanak, mert valószínű megoldottam a problémát. Egy napja tünetmentes. Ezalatt több indítás történt (10-nél több). Mindig első indításra indult. Hideg (mínusz) volt reggel, szóval nem foghatjuk a melegebb időre. Meg ezt teszteltem is előtte, hogy délután a napsütésben jobb-e vagy csak a reggeli első indításnál kínlódik. Bízom benne jó uton haladok. Kicsit felütöttem a netet, mivel féltem, hogy elkezdődik mindenki rémálma, az alkatrészek cseréje például -> relé, üzemanyag szivattyú, nagynyomású, stb. Hát a faszomat. Szóval relét ellenőriztem - OK...ennyi :D Vissza a google-hoz. Net bújás. Sok ilyen hiba. Volt olyan, aki a fent leírt szar alkatrészeket kicserélte és nem volt jabóvulás. Egyszer éjszaka közepén részegen belefutottam egy oldalba (szerintem fiatos volt), ahol a "pressure regulator"-t írta az egyik kommentelő (nyomásszenzor). Neki estem, ha már ott jártam akkor már a map szenzort is kitakarítottam. Viszont ezt a szar regulatort nem olyan könnyű kiszedni, attól függetlenül, hogy fent található. 3 csavar. Nekem már csak kettő volt benne. Vakszeg valaki piszkálta már. Kiszedtem megpiszkáltam törölgettem és azóta pöpec minden. Maradjon is így, mert valakit meg....

Azt a fejet látni kellett volna a szerelőnek, amikor a mondtam neki, hogy nem hozom a kocsit. Szerintem 300 kg kő esett le a szívéről. Hehehehe költségem 10 milliárd, mert ennyi idő ment el az életemből.

Egy másik rövid videó a hibáról


P0230 Fuel pump relay command

ps.: a map szenzornak nincs köze a hibához, azt egy nappal előtte takarítottam ki. Szóval az csak kéznél volt. ;) semmivel nem járult hozzá a hiba megoldásához.

Bízom benne nem szóltam el magam!


Hopp egy update...nem ez a gondja. Jön ki a hátsó ülés hamarosan, hogy az AC-t lássuk.
De azért 03.30.-án kicseréltem az alkatrészt. De jó!

>> EgyébV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2022-03-21

Leventétől-epitesztől átvettem pár TD alkatrészt. Kaptam ajándékba új stabilizátor szilentek és motorhaztető kárpit patentokat :) Rendes tőle. :) Csomag tartalma: új kuplung szett, vízpumpa, ventilátor ellenállás, bontott adagoló és porlasztók, klíma nélküli autóhoz műszerfal fabetét. Postával 32700,-

 

A multikormány gombok esetén cserére került sor, és emellett a kézifék alatti szivargyújtó helyére is USB töltő került.

>> SzervizParaBella // Alfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2022-02-22

Vannak a kocsin olyan helyek, amelyek a tervezés során valószínűleg kimaradtak a "könnyen hozzáférhető részek" fejezetből. Erre az egyik legjobb példa a sofőr felőli égő. Ha éppen nem rendelkezel egy 10 éves kisgyerekkel - vagy legalább a kezével, akkor esélytelen, hogy az égő cserét meg tudd oldani bármilyen elem bontása nélkül.... és ahogy a híressé vált Teleshoppos mondat is hangzik "...és ez még nem minden !". Ez a csodás helyzet még azzal lett megfűszerezve, hogy a kocsi Bi-Xenon fényszórókkal van felszerelve, így a csatlakozó is a lehető leghozzáférhetetlenebb helyen van. Szóval idő és hely híján átpasszoltam inkább a szerelőmnek Mikinek, aki ügyesen meg is oldotta a problémám.
Sajnos nem sikerült azonos égőt rendelni, mert valószínűleg egy kínai égő volt benne, ezért legalább hasonló értékűt próbált keresni. Magát a cserét ő is csak az ütköző elhajtásával tudta megoldani, így már kevésbé éreztem magam analfabétának...
Most már jó pár évet remélhetőleg kibír, de a másik oldal még mindig megviccelhet bármikor.