Blog

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-04-14

Január végén beszereltem. Működik ahogy kell de észrevettem egy érdekes dolgot. Szemből nézve a fényereje erősen nézőpont függő. Olyan mintha lefelé világítana a fő fénysugár.

Fogtam egy derékszöget és letettem a lámpa elé. A sejtés beigazolódott, a lámpa eleje kifelé bukik. Az ok egyszerű, a lökhárító felülete nem vízszintes hanem előre lejt.
A korábbi párhuzamos oldalú távtartó helyett csináltam egyet ami hátrafelé lejt, így kompenzálja a lökhárító ferdeségét.
A csere nem volt egyszerű, mert sikerült kiszabni a vezetéket a csatlakozóból.
A terv bevált, a lámpa eleje függőleges.

Folytatás holnap a jobb oldalival.

update "holnap":
A másik oldal is átszerelve a ferde tartóra.

 

Anno sikerült lezárni az ablakemelő történetet azzal, hogy sikerült betenni a facelift előtti motort az utáni helyett.
Csak nem hagyott nyugodni a dolog és futottam még két kört fogaskerék ügyben.
- esztergályos: nem jött össze a dolog, valahogy sose fért bele az idejébe a szakinak, maga a kerék elkészült, de a bemarások nem...
- 3D nyomtató: sikerült lemodellezni és tesztelésre kinyomtatni a fogaskereket, ma kipróbáltam.

A központi furat egy kicsit szűk lett, de így pontosan fel tudtam fúrni. Simán bement a helyére és össze is sikerült rakni. A teszt azt mutatta hogy mindkét irányba tökéletesen forog, nem akad. Szóval jó.
Már csak vissza kellene rakni az ajtóba.
Ha bárkinek kell szóljon, lehet még nyomtatni :-)

Minden amit a 916 GTV/Spider ablakemelőről tudni kell - link

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-04-14

Eddig egy szivargyújtós kompresszort használtam, de már régóta terveztem egy akkus verziót venni. Ezzel azért egyszerűbb az élet. 15000 HUF-ba került, itthon nem nagyon kapni, vagy ha van is hamar elviszik, az enyém Prágából jött 3 nap alatt.
Ezt nem számítom az autó költségeihez, de főleg a pályanapok miatti gyakoribb keréknyomás változtatás miatt van rá szükség.

 

2 hete volt javítva a futómű, rá pár napra újabb elviselhetetlen nyiszogás, most a jobb oldalról.
A jobb alsó lengőkar megadta magát, a talpas kiszakadt, az egyik szilent nyikogott.
Lemförder lengőkar került bele.
Futómű ismét beállítva.
Km óra állása: 303360 km

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2022-04-13

Felkerültek a nyári kerekek.
Nyári gumikban: 25239km (3szezont futott)
A téli kerekekben ismeretlen, most kb. 3500Km ment bele.
Az autóban jelenleg 155030Km van.

>> SzervizHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2022-04-13

Sajnos az autóhoz egy kulcsot kaptam. Illetve kettőt csak az egyik egy másik autóhoz tartozik. Jeleztük az eladónak de azt mondta nem akar vele foglalkozni inkább visszafizet valamennyi összeget mert nem tudja hogy mivel keverték el. Így Győrbe meg lett rendelve a kulcs ami két részből áll és külön kell megrendelni. Az elektronikus meg a fizikai kulcs. Viszont a fizikai készen, marva érkezik. Még fel kell programozni és törölni a hiányzó kulcsot.

 
>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-04-13

A pálya:

Teszt céllal elvittem az autót az M-Ringre Monorierdőre. Ez egy új pálya, kb 1.5 hónappal ezelőtt nyílt ezért nem is túlzsúfolt. Rajtam kívül ezen a napon senki sem használta. Nem kell előre regisztrálni, 15 ezer HUF egy egész napos belépő. A pálya elég rövid, de van benne 2 trükkös kanyar.

Az autó:

Az autó jól bírta a fokozott igénybevételt, de azért előjött néhány probléma. Találtam egy olajfolyást a szervószivattyú felől, de motorolaj, tehát nem abból jön. Ezen kívül a hűtővíz kiegyenlítőtartály bilincsénél néhány csepp folyadékot találtam.
Az autó hibái mellett az én tapasztalatlanságomra is visszavezethető egy probléma. Az utolsó néhány körnél az első futóműből furcsa rázkódást éreztem. Először nem tudtam mi okozhatja, de miután már hangja is lett eszembe jutott mit olvastam a neten. Kezdő pályanapozóknak írtak pár jótanácsot és közte volt egy olyan is, hogy a kerékcsavarokat illik ellenőrizni futamok között. Nálam a bal első keréken lelazultak. Miután meghúztam őket újra hibátlan lett a futómű.

A tapasztalatok:


Az autó szerintem (és a pályán oktató Gábor szerint is) utcai és relatív nehéz autóhoz képest jól viselkedik. A Michelin CUP gumik 2.4-2.5 bar meleg nyomással nagyon jól tapadnak és a sperr sokat segít az autó íven tartásában és kigyorsításban. A motor hibátlanul működik, leszámítva egyetlen zavaró dolgot. A motorolaj hőmérséklet a Depo óra szerint az első gyors kör után felmegy 130 fok fölé és ha nem csinálok hűtőkört akkor ott is marad vagy feljebb megy. Viszont a vízhőfok a 90 fokot sem éri el, tehát a motor nem melegszik el. Sajnos a szendvicsadapter miatt az olajhőt csak a motorból kijövő ágon tudom mérni, a hűtőből visszafolyó ágon nem, pedig ez lenne a lényeges, itt lenne látható az olajhűtő hatása. Ezzel sajnos nem tudok mit kezdeni, de ezt a jelenséget olvastam már más blogjában is.

 
>> Szervizotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2022-04-15

2022.04.
Gyertya, olaj, olajszűrő, pollenszűrő csere

 
>> Egyébotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2022-03-19

Bal első ajtó ablakemelőnél használat közben nyöszörgő hang.
Kárpit levétel után némi zsírzás az ablakemelő mechanikának, fogaskeréknek és a hang meg is szűnt.
Mivel a hangszóró burkolat sérült volt, ennek a cseréje is megtörtént

 
>> Tuning és extrabilon // Alfa Giulietta 1.4 tb multiair // 2022-04-12

kidobtam a gyari fejegyseget. egy sony carplay kepes egyseg kerult a helyere.
sajna a kormanyvezerles meg nem mukodik, de telefonalni mar lehet hands free.

a nyari kerekek is felkerultek.