Blog
Most lett nagykorú az autóm szeptemberben, és sajnos nem sajnos előjöttek a szokásos rozsdásodási problémák.
2 és fél éve volt már küszöb cserélve, de az akkori lakatolást nem nevezném profi munkának, sőt, nagyobb kárt okoztak vele, mint hasznot, a tanulópénzt megfizettem vele.
Aztán tavaly a hátulja és a hátsó sárvédőívek lettek javítva, akkor találtam korrekt, munkájára igényes lakatost. Akkor felvilágosított, hogy gondolkodjak el az autó sorsán, mert megeszi a rozsda az alját.
Én az autó megmentése mellett döntöttem, kerül amibe kerül, mert egy a szívemhez nőtt, 2 műszakilag 18 éves kora ellenére kifogástalan állapotban van.
A padlólemez nagy részét cserélnie kellett, a merevítési pontok a küszöbnél szakszerűen javítva lettek, új küszöb került fel rá.
A 2 első sárvédőív alja szétrohadt, így a sárvédők javítóívvel lettek javítva.
A mostani lakatosom, jó párszor elszidta az előző "szakit", aki feltette a küszöböt, hogy eltörné a kezét....
A küszöböket üregvédelemmel ellátta, az alja kapott egy alvázvédelmet.
A padlólemez belül a javítás után, le lett kezelve, majd festve.
Már most kivagyok, hogy vissza kell pakolnom az autó belsejét, mivel elég volt kiszednem. A javítás alatt a régi szövetülésem van csak bent azt autóban, a TI ülésgarnitúra bent pihen a garázsban.
A lakatolás végén az ABSből lejövő fém fékcsövem eltörött, fék nélkül került tovább az autó a festőhöz.
Folyt köv kb bő 2 hét múlva, mikor a festőtől átkerül a szerelőmhöz az autó fék javításra, illetve a küszöb spoilerek felrakására.












2 hete felraktam a téli kerekeket, mivel akkor leraktam az autót a lakatosomhoz és hosszabb procedúra lesz az autóval, mire elkészül, a lakatolás és a festés. Meg persze nem akartam, hogy az idén fényezett TI felniszett sérüljön a lakatolás közben
Km óra állása: 299504 Km
A Kormoran nyári gumik, amik az idei szezonra kerültek fel jól teljesítettek, bő 10 ezer km került bele, rossz tapasztalatom nem volt vele
Pénteken a fél országot keresztülautóztam a 159-cel. Elegáns utazóautó, nagyon stabil, jót lehet menni vele futóműből, de hiányzik belőle a hang, az élénkség.
A 156V6 pont ebben páratlan. Régen mentem vele, ilyenkor mindig olyan mint a szezon eleji első korcsolyázás. Kicsit bele kell jönni, bele kell rázódni. Egyébként nem nagyon tudok kibékülni a 17x8" kerék viselkedésével a környék útjain. Jobb ide meg a túrákra a gyári 16".
Őrület, vigyázni kell vele, csak menni és menni akar...
Kmét-Páhi-Kmét
Jó ötletnek tűnt egy éveleji bemelegitésnek és autóra hangolódásnak. Szeptember lett belőle. 2020. februárban teljesítettem a délelőtti programot elég jól a 159-esemmel. A fiamnak is nagyon tetszett, így belefogtunk megint, kicsit nehezítve a feladatot. Kíváncsi voltam mire megyek egy 50+ éves autóval a délutáni tréningen.
Hasznosnak bizonyult, mert volt hogy nem győztem a kormányt elég gyorsan kezelni és megforgott az autó a rántópados pályán. Csiszolni kell még a reflexeket. A rövidebb kormányáttétel is nehezítette a feladatot. A szlalom újra egész jól sikerült.

A kezdetektől nem volt kérdés hogy a kiscsajnak is kell alfa.
Meg is lett ma.4C .Rosso speciale vagy competizione,még tisztázni kell.






Megkésve, de törve nem, megtörtént a soros bőrápolás.
Alig három és fél hónapja hoztam haza az autót Ricsitől, a fényezőtől, ideje blogposztot írni róla. Tehetségesen végighúztam egy hátsó ajtót a teremgarázs egyik oszlopán. Nem volt kivilágítva, agresszíven nekiugrott az autónak, természetesen mindenki balfasz volt, csak én nem...
Ha pedig már úgyis fújni kellett, kapott a jóból a küszöbök eleje, ahol rozsda volt, az összebarmolt ajtó kerete, ami már akkor le volt nyúzva, amikor megvettem az autót, és a hátsó lökhárító teteje, amit még az előző tulaj rondán javíttatott. Amióta nálam van a gép, sose nézett ki ilyen jól. Pedig egy alapos polír még hátra van. Három és fél hónap alatt nem találtam vissza a műhelybe, de ami késik, az a MÁV nem múlik...
Ja, egy bónusz fényszórópolírt is kaptam, szóval ott is szép lett.
A borbelso takaritasnal ki lettek szedve az ulesek, le a kormany, valamint az akku saru is le lett huzva a tisztitas alatt.
Azota viszont nem szol a Bose hificucc a kocsiban.
Nem sikerult eddig kigyomlalni, ha van epkezlab otet itt, szivesen veszem.
Furcsa, mert minden mukodik, a gyari fejegyseg mukodik, megy a CD, megy a radio, megy a Blue&Me a kijelzok szerint.
Csak teljesen suket. Egy hang nem jon ki rajta.
A kotelezoket vegigneztem persze.
- Nincs lenemitva.
- Biztositekok F23, F54, F61 rendben.
- A fejegyseg hatan levo 10A-es biztositek rendben.
Ezutan jott a blogolvasas.
- Aramtalanitottam 10 percre, egesz ejszakara. Semmi
- Kodot nem ker soha, szinkronizal a vezerlovel.
Ezutan jott a kiszereles:
- Bose vegerositot meghajtottam kiszedve telefonrol. 12V+Enable ra, hangfal ra, egy csatornat neztem csak, de az szolt.
- A fejegyseget kiszerelve, igy nem tudtam atverni, CANCHECK. Elvittem szervizbe. Ott azt mondtak, semmi baja. (Nemeth Gabor)
Eloerositokent is szolt, adta a jelet (6 csatorna) , illetve Bose nelkul, hifikent is (4 csatorna)
Ezutan nekialltam rovidzarat merni a fejegyseg kiment (B-csatlakozo) es a Bose vegerosito csatlakozoja kozott.
Sipolt szepen a multimeter, nem volt megszakadva sehol. Hangszorok fele sem, 2,4Ohm.
Ekkor mar nem sok otletem volt. Mergemben ott helyben osszeraktam megegyszer.
ES!
Csodak csodaja, de megszolalt!! Mukodik. Nem tudtam , mi tortent de halleluja, mukodik.
Gyujtas le, visszaszereltem normalisan az egeszet. Gyujtas vissza. Suket megint.
Azota meg jatszottam akksi-saru lehuzassal. de semmi. CD megy, radio megy, kormanyvezerles, Blue&Me megy de suket az egesz.
Ha van otlet, praktika, mit nezzek meg meg. Vagy szerviz, aki ert hozza, ne tartsatok magatokban.
Update 2022: Megoldodott.
Talaltam egy nem kokler autoradio szerelot. - Fodelevics Autoradio - Szfvar. Csak ajanlani tudom!
(Es a Bp-en ajanlott Nemeth Gabor felejtos. Elvitte a fejet, elvileg megnezte es allitotta mukodik. Biztos, hogy nem szedte szet.)
Fodelevicsnel 5perc alatt kiderult , be volt azva a vegfoknal es elszallt egy kondenzator.
Majd kiutotte az ember szemet a beazas.
(Gondolom elotte a bortisztitasnal megnyomtak a belsejet, gozzel, vizzel barmivel, es befolyt.)
Fel ora alatt lett javitva. 5000Ft + a benzinkoltsegem Szfvar-ra. :)
Koszi! :)