Blog
Az "új" 4 dugattyús Brembo féknyergek a 166-os Alfán 28mm-es féktárcsákat fogadnak. Nekem a lyukosztás miatt a korábban már megvásárolt 32mm-es GTA féktárcskat kell használnom, ezért a nyergek két fele közé egy adaptert vettem. Mivel így a nyergek szélessége megváltozott, ezért a gyári hozzá tartozó fekbetét lefogatók túl rövidek. Rendeltem a Szakál Metálban ehhez a mérethez tartozó új darabokat.
A 2.5V6 motor gyárilag hőcserélős olajhűtővel van ellátva. Mivel ennek hatékonysága nem túl jó, ezért én egy olajhűtőt építek be.
A hőcserélő víz leágazása egy "T" idomon keresztül a termosztát és a fűtésbox közötti csőbe van építve. Ez biztosítja hogy csak akkor kezdje hűteni az olajat ha a motor már meleg. Ahogy a képen is látszik ennek az egyik oldala vastagabb (24mm) mint a másik (18mm). Nekem viszont erre a leágazásra nincs szükségem, ezért vettem az Obiban egy 22/18-as szűkítőt és a megfelelő hosszra lett kiegészítve egy 18 mm-es csőszakasszal, amit egy kollégám adott. Ez 115 mm-t jelent, ezzel teljesen ki van iktatva az eredeti hőcserélős megoldás.
Tegnap felkerült a két küszöb műanyag, igényeltem az okmányirodában útvonal engedélyt. Ma reggel ment a mosóba azután pedig előműszakira. Egy rendszám izzó csere után le is vizsgázott. ;-)
263259 km
Új vezérlés (görgők, szíjak, vízpumpa).
Teljes fékcsere.
Féltengely gumiharang
Új kézifék bowden
Futómű beállítás
260.000 km
Egy szett Firestone Multiseason 2 négyévszakos, 205/55 R16
Egyik legjobb barátomék felkértek, hogy legyen a Giulia a menyasszonyos autó. Jobb autót találni sem lehetett volna a feladatra ;)
A kereszttartó nem volt átlyukadva, műszakin is átment, de rozsdás volt. Amennyire tudtam letisztítottam és kapott egy Hammerite kalapácslakkos festést.
Ha már ki voltak szedve a féltengelyek kicseréltem a gumiharangokat. Az egyik külső csukló egy ici-picit roszabbnak tűnt a másiknál ezért úgy döntöttem hogy kicserélem. Lehet felesleges volt, mert az új se sokkal jobb, de most volt egyszerű a csere.
A gumiharangok már megvoltak. Viszont egy olyan problémába ütköztem, hogy a belső csuklóra menő fém amin a gumiharang van, az kisebb átmérőjű, ezért fel kellett használnom az eredetit.
Minden csuklót jól kitisztítottam és friss zsírral megtömtem, majd minden fém részt hammerite fekete kalapácslakkal lefestettem.
Kellett vennem egy kipufogó tömítést is, ez van a számlán.