Blog
Megejtettem a szokásos olajcserét, levegő és üzemanyagszűrő cserét.
Most valamivel több, mint 10 ezer km volt a két olajcsere között.
Olaj a szokásos Selenia 5w40 wr diesel.
Km óra állása: 298489 km
A mai napon az automata váltóban szűrő és teljes olajcserét végeztek nyíregyházán a Lanzs Kft-nél. Nem volt információm az előző csere idejéről, de tiszta és égésmentes olaj jött le belőle. A szervíz gyorsan és szakszerűen dolgozott, minden az előre megbeszéltek szerint zajlott és az előzetes árajánlat alapján. 119900 km.
Már korábban rendeltem egy telefon tartót aliról és végre megjött. Elég jó minőségűnek néz ki. Sajnos a 156 műszerfala nem a telefon tartókhoz lett kitalálva.
Minimum szint alá süllyedt a tartályban a szervoolaj szintje ezért rendeltem egy flakon Tutela GI/R-t.
Helyére került a motor. Szerencsére egy barátom ráért és segített. Mivel annyira pontosan sikerült beállni a garázsba hogy az autó elejét nem tudtam tovább emelni, mert akkor a hátulja hozzáért volna a polchoz, ezért fentről kellett beleengedni a motort.
A múltkori autómosásnál vettem észre, hogy a féltengely gumiharangok cseppet sincsenek a helyzet magaslatán. A két belső harang teljesen ki volt szakadva. Sajnos itt a csukló sem élte túl. Cseréltünk 2db belső csuklót, 4db gumiharangot és ha már szét volt szedve a futómű, akkor a két első lengőkar is ki lett cserélve. Annak a gumi szilentjein is látszott már a kor.
Km állás: 193.629km
Mikor konfiguráltam az autót, már akkor kinéztem magamnak a gyönyörű, Alfa Romeo logós alumínium tanksapkát, ami egy eredeti Mopar alkatrész/kiegészítő. Az Alfacity '21-es szereplésért és viszontagságokért pedig Halesztől megkaptam ezt ajándékba. Nagy köszönet, Halesz!
Ismerőseim többen kérdezték, hogy minek nekem ilyen tanksapka, úgysem látszik, csak tankoláskor. Hát pont ezért. Elég jó étvágya van a gépnek és sokat kell nyitogatni a betöltő nyílás takarót. Legalább ezt a szép alumíniumot lássam és fogdossam, amikor ott állok a kúton, és megint ott kell hagyni pár tízezer forintot :D
Történetesen az én autóm volt az első Magyarországon, mely Verde Montreal színben érkezett. Július elején érkezett az országba, Alfacity pedig július közepe volt. Halesz megkeresett, hogy nagyon örülne, ha ki tudnánk állítani az autót ott, mert gyönöyrű színe van és jó lenne, ha a többi Alfás is meg tudná nézni legalább ott. Elfogadtam a meghívást, a dolog nem is rajtam múlt, inkább azon, hogy sikerül-e addigra forgalomba helyezni... Az utolsó pillanatban, de sikerült.
Az autó a színpadok mellett foglalt helyett, rengetegen meg tudták nézni. Olyan illusztris társaságba került, mint a Kaáli Autó-Motor Múzeum narancs Alfa Montreal-ja és Ferrari Dino-ja.
A média visszhang is hatalmas volt. Nem csak itthon, de külföldön is, még az Alfa Romeo vezérigazgatója, Jean-Philippe Imparato is megosztotta az Alfacity-n készült képeket az autóról.
Híres lett ;)
Műszaki ujabb 2 év.
Cserélve.Jobb hátsó hosszlengő, elöl az összes féltengely gumiharang.Bal felső lengőkar.Olaj, olajszűrő, hosszbordas szíj felső görgővel.
Kiderült a turpisság!A futóműnek semmi baja bal első szálszakadás volt a gumi futófelületén.Vissza kapta a tartalék gumit ami itthon volt és a probléma megoldódott.Az összes kerék kapott egy centrírozást is.Minden rendeben!