Blog

>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-07-03

A jobb első emelési pont egy feltehetőleg hibás emelés miatt ki volt mozdulva a helyéről a küszöb felé. Szerintem a lemez nyúlása miatt volt itt egy lyuk is amit behegesztettem. A műanyag küszöb alja is szakadt volt, ezt amennyire tudtam összeolvasztottam.
Az alváz valószinüleg egyszer már kapott korábban egy réteg alvázvédőt, ez látszott abból hogy a fék és benzincsövek nem voltak leszedve, tisztítás után alatta más színű volt a felület és látszott egy szegély is körülötte. Szerencsére ez viszont egész jól megvédte az autót. Felületi rozsdát többnyire a küszöbök alján találtam és azokon a helyeken ahol kavicsok miatt sérült volt az alvázvédő. Ezeket mindenhol megtisztítottam, rozsdaátalakítóval kezeltem, alapoztam azzal amivel a kerékdobokat és egy nagyon alapos zsírtalanítás és tisztítás után alvázvédővel lefújtam. Számomra eddig ez volt a legnehezebb és legmocskosabb munka. Elment rá egy üveg és egy fújható brigéciol, egy féktisztító, némi szintetikus higító és sok-sok papírtörlő.
A szebb végeredmény és tartósabb hatás elérése érdekében leszedtem a fék- és benzincsövet, szervófolyadék hűtőcsövet amennyire engedték és meg is pucoltam őket. A szervócső kapott egy pucolást, rozsdaátalakítást és fekete Hammeritet.

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-07-03

Az első féknyergek csúszópinjét takaró műanyagok nem voltak szakadtak, de porózusnak tűntek. Az összerakásnál eldöntöttem hogy rendelek 2 szettet és kicserélem. Most a fékfolyadékcsere alkalmával ezt is megcsináltam.
A fékfolyadék szinte fekete volt, ezt cseréltem Brembo DOT4-re.

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-07-03

A kipufogót a leszereltem a leömlő után, mert ráfért egy kis javítás. A csavaroknak nem volt már értelmezhető feje, mindenhol szét kellett flexelni őket.
A katalizátor testén leő hővédő lyukas volt, ezt lefejtettem róla, egyébként a belseje hibátlan, a külseje sem lyukas. Tisztítás után kapott egy fekete hőálló Hammerite festést.
A felette a karosszériára rögzíthető hővédő nem gyári. Talán valami kályha füstcső hőszigetelés lehetett gipszkarton csavarokkal és sörösdoboz darabokkal rögzítve. Ezt kukáztam és hővédő lemezből duplán hajtva csináltam neki rendes hőpajzsot.
A középdob relatív jó állapotu, csak felületi rozsdás volt, eltekintve a hátsódob felőli csatlakozónál található csővégtől. Ezen volt apró lyuk, ezt behegesztettem.
A hátsó dob szintén felületi rozsdás volt. Ezt és a középdobot lekezeltem rozsdaátalakítóval és lefestettem Hammerittel.
A katalizátor előtti csatlakozásnál felhasználtam a kivett tűzkarikát tisztítás után mert hibátlan állapotu volt. Ennek a belső átmérője 54 mm, a külső 64 mm. A katalizátor után egy 3 csavaros tömítés található, ezt kénytelen volt bekenni tömítővel, mert a felfekvő felületek már nem voltak hibátlanok. Viszont most teljesen tömített. A közép- és hátsódob között újra egy tűzkarika van, ebből vettem újat. Ez belül 58mm kívül 68 mm átmérőjű.
Mivel minden függesztő szakadt volt és 2-t dróttal pótoltak, ezért rendeltem ebből is 4 db-ot. A hátsó dob karosszériára csavarozott függesztője hiányzik, ezt ideiglenesen egy 156-osével pótoltam de megrendeltem a gyári darabot.
A hővédők sok helyen át voltak szakadva a csavarnál, itt nagyobb alátétekkel rögzítettem. Az üzemanyagtank előtti hővédő csavarjai elforogtak, ezeket az ellendarabbal együtt kellett kiszednem és 8-as lemezanyával pótolni.

 
>> Tuning és extraKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-07-03

Rendeltem 10db piros, és 10db sárga ledet, pótféklámpába a rizsszem izzók helyére. A pirosat tudtam, hogy jó, de kiváncsi voltam milyen a sárgával, végül is közelebb áll a hagyományos izzóhoz a színe, és a sárga nyert. 5. 6. képen balról 3db hagyományos, majd 2db sárga és 2db piros. A pirossal határozottabban pirosabb a színe a lámpának, de a sárgával eredetibb. A pótféklámpa érdekesen jött ki, a bal oldalon a tőcsavar jött ki a lámpatestből a jobb oldalon rendesen az anya tekeredett le. Eléggé oxidosak voltak az érintkezési felületek, ezt kontakt szprével kezeltem. A középső izzó már rendesen meg volt feketedve, valószínűleg már nem sokáig húzta volna. A ledek nem fértek be alapból a búra furataiba, ezt egy picit fel kellett bővíteni...

 

City-ről hazafelé elkezdett PHuBi melegedni.

Hogy merre is induljunk a javítással ma tettem egy kb. 100 km-es próbakört.

Itthon lelazítottam a kiegyenlítő tartály kupakját hogy ne legyen nyomás rendszerben.
Mentünk kb. 25 km-t országúton, minden normálisan működött azzal a különbséggel hogy kicsit magasabb üzemi hőfok állt be és a terhelés váltásokat szinte azonnal lereagálta a hőmérő. Gyorsítás 50-90 és már 90 fok felett állt a mutató, a 90-et tartva vissza 90 alá.
Megálltam hogy megnézzem a vizet.
Induláskor max szint alatt volt, most felette. Máskor is így szokott lenni. Buborékok nincsenek.
Meghúztam a sapkát hogy ne szeleljen. Most a víz hőtágulása miatti nyomás növekedést kizártam. Ha most felkeményedik a cső akkor beledolgozik valamelyik a henger a víztérbe. De kb. 40 km autópálya után se keményedett fel - Nem hengerfejes!
A csövet fogva érezni a víz áramlását de elég lagymatagnak tűnt.
A terhelésváltásokat most is elég intenzíven követi a mutató.

A ventilátor mindkét fokozatban működik. Ellenben ha meleg motorral és járó ventilátorral megállok alapjáraton nem nagyon akar visszahűlni, mintha csak a blokkra csapó levegő hűtené.
A hűtő meleg, de nem mondanám hogy nagyon.

Számomra egyértelművé vált hogy nincs elég keringés.
Azt hogy nincs légtelenítve a rendszer kizárnám. A hűtőnél víz folyik a többit meg elvileg kidolgozza magából. Meg mitől levegősödött volna le AlfaCity-ben?

Marad a két fő gyanúsított:
- termosztát
- vízpumpa

Este ki is bontottam a termosztátot és elkezdtem bontani a vezérlést is, remélem holnap megérkeznek.

 
>> EseményBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2024-07-02

Eljött végre a várva várt esemény újra ! :)
Utoljára még a Muffin-nal voltunk cityn , azt is nagyon élveztük, és a mostani is nagyon jó volt köszönjük a szervezők sok sok belefektetett munkáját.
Nagyon jó idő volt már már túl meleg is, de a jó kaják ,jó kiállítók na és persze a színpadi programok elterelték róla a fókuszt, egyszóval mi nagyon jól éreztük magunkat.
A Juniorral kapcsolatban vegyesek az érzelmeim. egyszerre tetszik és nem tetszik. :) Az biztos ha szembe jön velem egy azt megismerem már messziről.

Az autó jól bírta az utat, nem volt semmi gond egy kis hiba lámpácskát leszámítva. Egyik körforgalom után kigyulladt a légzsák lámpám. Nem tudom miért , lehet a porszívózáskor kontakt hibás lett valamelyik ülés légzsák, majd kiolvasom hogy mit is ír pontosan.

 

Már jó pár éve így most is a Nagy Túra előtt feltöltöttük a klímát.
Kellett is mert 440gr ment bele.

 
>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2024-07-01

Érezhetően gyengélkedett már a klíma teljesítménye, már tavaly sem volt az igazi. Mivel nem egy hú, de hirtelen ment el a klíma teljesítménye, nálam idáig még ellenőrizve sem volt a négy év alatt, gondoltam, kisérletezem az otthoni klímatöltéssel. Rendeltem a múlt héten ehhez egy szettet a EasyKlímától, ami a mai napon meg is érkezett. Útmutató az oldalukon, megkönnyíti a rendlést, hogy típus szerint ki lehet választani, hogy mire van szükség.. A művelet a felkészüléssel együtt kb. fél órát vett igénybe, és csak az egyik palackot kellett felhasználnom. Az óra szerint ís gyenge volt a nyomás a rendszerben. Most már érezhetően jól működik :)
Folyamat közben észrevettem, hogy a klíma gumicsőve hozzáér a hűtőventillátor burkolatához, és már elég jól ki is dörzsölte a csövet. Jó, hogy el nem pukkant...

>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2024-07-01

Sajnos az üzemanyag szivattyú csere mégsem oldotta meg az időnként előforduló reggeli indítást követő dadogást, rángatást vagy épp fulladást. Egy bejegyzésben találtam infót, hogy hibás MAP szenzor is lehet a ludas a dologban. Mivel ritkán előforduló hiba, így nagyon nehéz éppen elkapni élő adatokat figyelve, így gondoltuk nem egy óriási költség a csere, így meg is rendeltük a gyári Bosch szívócső nyomás érzékelőt és a töltőnyomás érzékelőt is. Ma mindkettő cseréje megtörtént, így jöhet az újabb teszt időszak!

>> EseményDani // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS Sky Window // 2024-07-01

Ismét túl vagyunk egy fantasztikus rendezvényen. Annyira vártuk már, hogy szerdán csillogóba vágtam az autót, bepakoltuk a csomagokat, így csütörtökön meló után idulhattunk is. Idén pályán tekertem le a távot, nagyon jól bírta a gép (még az injektor hiba ellenére is, de majd erről később írok egy bejegyzést). Csütörtök este elfoglaltuk a szállást így pénteken már kapunyitáskor jelen voltunk az első "fecskék" között. Amint tudtam gyorsan át is vettem az előrendelt karórámat, aztán kezdődhetett a nézelődés.
Gyorsan eltelt így is ez a két nap, de ismét nagyon jó volt. Szerencsére a hazaút is zökkenőmentesen telt.
Jövőre ugyanígy, ugyanitt!....
Ezúton is köszönet a szervezőknek a hatalmas munkájukért.