Blog
Megjött a Valeo termosztát. Calorstat van a csomagban (Made in France) és ugyan úgy "pöcökkel" kitámasztott mint ami kijött. Mondjuk itt legalább egy tengelyben van az egész.
Bekerült. Az eredeti hőmérő szenzor került bele.
Kapott friss fagyállót és egy új kiegyenlítő sapkát (1bar).
Tesztút ahogy a múltkor.
Bemelegedés után nyit a termosztát ahogy kell és tartja a kb. 88 fokot. Országúton kb 89-re áll be, amit autópályán is tart. Megálláskor gyorsan felkúszik és indul a ventilátor. Kétszer néztem rá, mindkét alkalommal puha volt a vastag gumicső, nincs nyomás a rendszerben. Furcsa, mert kellene.
Hazaérve csökkent a hűtővíz szintje is, de ez lehet azért van mert lelégtelenítette magát.
...vagy mégse...
Itthon egy nagy fecskendővel levegőt fújtam a tartályba. Eltűnt benne.
Valahol szelel a rendszer? Vízfolyás nyomát nem látom...
Előkerestem egy régi tartálysapkát, kissé megmókolom és holnap megpróbálom vele felfújni a rendszert.
Szar ügy lenne ha nem tudnánk az idei Nagy Túrára PHuBi-val menni, Giulia nem igazán hegyi autó....
Update 2024.07.09.
Felfújtam a rendszert, nem ereszt.
Aztán megnéztem az új kupakot és kiderült hogy a tömítés gyárilag nincs az alján, rátekeréskor nem is megy le. Csavarhúzóval kell legyömöszölni az aljára és akkor tömít.
Hiányzott a hátsódob bal oldali függesztője. Sikerült Olaszországból rendelnem egyet.
9 EUR volt a darab, de 22 EUR postaköltséggel küldték el.
Először a történelemben saját alfa nélkül érkeztem.Épp vezérműszíj cserén volt.B tervként Ducatival indultam,majd 3x szétáztam ugyhogy irány haza majd Dévid barátom mellett a jobb egyen Köszi a fuvart.
Sikerült gombokert szereznem egy blackline scudetto belső és felső elemet, V alak sehol se volt használható állapotban, igy a szett csak a polcon porosodott.
Alfacityn GT barátommal punnyadas közben ugrott be a fejembe egy gondolat hogy tudnék a sima krómból mattot csinalni.
A gondolatot némi tesztelés után tettek követték.Az eredmény sztem jó lett.
A GTA logót is mattítottam ha már benne voltam.
Felraktam Amore shopból rendelt uj emblémákat is.
Kozi csinalt egy vezérműszíj cserét,olajcserét,meg beugrott még egy szakadt féltengelygumiharang is.Műszakit is megoldotta volt olyan kedves.😁 Km:207000
Az én autómat is elérte, hogy csúnyán elálljon a légzsák takaró fedél. A rögzítő patent törött el a jobb oldali. Prsze, csak úgy lehet cserélni, hgy a másik is eltörik. Tíz darabot rendeltem, így tűnt a leggazdaságosabbnak. A cseréje egyszerű, és újra normálisan néz ki :)
A keresztfiam hozott egy ózongenerátort, használtam 06.30.-án.
DZ-nél mai napon megejtve, vízhőfok néha visszaesett ezért termosztát / Magnetti Marelli /, vákuumpumpa tömítés és olajcsere, szűrőkkel, szokásos köszönet Zolinak.
Melegedés ügyben elkezdtem felkészülni a legrosszabbra.
A tartalék motorról levettem a hengerfejet és átvizsgáltam.
Minden rendben lévőnek tűnik, de a szelepszár szimeringeket elkezdtem lecserélni. Hármat sikerült is. A többit majd később.
update 2024.07.04.
Mivel lekerült a hengerfej a gyanúsítottak listájáról abbahagytam a szimeringek cseréjét.
A hengerfejet elcsomagoltam és beraktam a tartalék alkatrészek közé.