Blog
A kötelező dolgok lettek cserélve:
- olaj (5W30 Selenia)
- olajszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- gázolajszűrő
Km állás: 216.523km
Klímahűtő, generátor szabadonfutó és az eltört csavarok cseréje helyének javítása megtörtén a leömlőnél. Egy kisebb szíj cserélve szintén. Valaki már gányolta ezt a részt. A volt olyan csavar, ami vissza volt ragaszta. LOL Szuper, hogy nem pergett szét. Amióta nálam van azon a részen tuti senki sem próbálkozott a szereléssel, szóval nagyszerű....
Hibák, amik megszűntek:
Másodikban magas tartományban volt egy torpanás, autópályán a halk süvítő hang és a kormolás a motortérben, ezek mind a tőcsavarok hiánya okozta, okozhatta... Indítás utáni csoszogó hang és az alapjárati rángatás, ami meg a csapágyra vezethető vissza. Vagyis remélem. :)
Szervószivattyú jön és klímatöltés, nyomáspróba.
Lassan megvagyunk a fénnyel, igaz ha alapos munkát várunk el, az bizony komoly aládolgozást és előkészítést igényel, nem elég csak letüsszenteni.
Szval türelem van, de úgy tűnik szépen fénylő karosszériaelemek is.
Természetesen a díszlécek sem úszták meg, kíváncsi vagyok, hogy a gumis műanyag elemeken mennyire lesz tartós a megoldás.


Sajnos csak itt tudok hangot adni a csalódottságomnak, ami nem nektek (a blog olvasóknak), de nem is az oldal üzemeltetőinek szól, hanem a gyártónak, mivel kijelentették, hogy ma már kénytelenek a potenciális vevőkre koncentrálni, mert most mindenki SUV-ot akar. Nem mindenki. Nagyon vártam az új GTV-t illetve Spider kivitelt, amit 2019 végén elkaszáltak. Ennek megfelelően teret adtam off-os márkák fejben való kibontakozásának, ami nagyon hamar leszűkült arra a pár autóra, melyek már évek óta közel álltak hozzám. Mivel Roadstert kerestem, viszont nem soft-top-ban gondolkodom, így valóban nem maradt sok választás. Jövő tavasztól egy piros Mazda MX-5 RF-el fogom járni az utakat. A 147 még marad pár évig páromnál, viszont mivel sokat pakol, kombi jobban preferált, de Giulia SW sem létezik, így nagy az esélye, hogy alfa nélkül maradunk a következő években. Jelenlegi tendenciát látva annyira már nem is sajnálom.
Pár éve tervezem hogy lecserélem a téli gumikat. Múzeális darabok lettek, és esőben már nem volt tapadás. Abroncskernél berendeltem Fortune nevű kínai gumikat, és ma felszerelték. Hú mennyivel jobb mint a régi volt!


otthoni munka, fél év 1.000 km :(
ennyiért nem rakatom fel a téli gumit
nyári vissza
161.000 km
Korábban ugye már kicseréltem a hátsó futóműben a bizonyos 3 szilentes (pontosabban 1 szilent 2 G szem) lengőkarokat, azonban már akkor láttam, hogy ennél bizony jóval többre lesz szükség hosszabb távon. Most, hogy az autó téli álmot alszik, van idő bőven ilyesmire, így neki álltam szétbombázni a komplett hátsó traktust. Első körben kiszedtem a rugókat, az azokat tartó lengőkarokat, illetve a felütköző gumikat és poharakat. Pontosabban ami maradt belőlük :) A képek beszédesek, egyértelmű, hogy akad tennivaló bőséggel. A jó hír, hogy a lengőkarok és a rugók sincsenek erősen korrodálva, csupán felületi a rozsda rajtuk, így egy jó homokszórás, szinterezés után szinte olyanok lesznek, mint az új. A felütköző poharakból már megvannak a gyári újak, a gumikat kell még beszereznem. Ezen felül cseréltetni fogom a G szemeket és szilenteket a lengőkarokban, továbbá tervben van a komplett hátsó bölcső leszerelése, és minden alkatrészt homokszóratni, szintereztetni, ahol szükséges szilentet cseréltetni fogok. A fékek is teljes felújításon fognak átesni.





Vegyesfogyasztás : 11,34L/100km
Üzemanyag: MOL Diesel evo plus( eddig 99%-ban ezt kapta.)
Rendeltetésszerű használat mellett. (üzem melegen ha a forgalom úgy kívánja, vagy én, akkor intenzív kigyorsításokkal fordulatszám 2000-től felfele) , túlnyomó része pályán.

Manky-nál voltam, h ügyeskedjen bele a kocsiba még némi erőt, mert az előző 147-hez képest lomha a gép. Eléggé. Sikerült is. Alul ugyan nem lett vadállat, de 2500 körül már hátbaver. Alul nem is szoktam tolni neki, szóval pont izlésem szerint lett igy megirva az ECU.
Fogyasztás csökkent, kb fél literrel.
Az örvénylápátokat és a DPF-et is kiirta, EGR ugye maradt a csökkentett átfolyású vakoló lemez miatt. Csúcsteljesitményen egy nagyon minimál füst jön, de Manky szerint sokan örülnének ennyi füstnek már alapkonfiggal is :)
A botrány minőségű környékbeli utaknak köszönhetően a jobb felső lengőkar cseréjét előrébb kell sajna hozzam.