Blog
Vezérlés szett csere vízpumpával plusz cserélve lett az alsó vezérmü kerék(bontott) szerencsénk volt hogy a szerelöig kibirta !! Roosszul kezdett indulni és csattogoatt mint egy kuttergép.. Ja és kapott 1 új akkut is. Km : 208410
Mai napon probléma nélkül a műszaki vizsga letudva.
Km:169.450
Lámpa tartó keret javítása : fényszóró rögzítő menetes szárak mindkét oldalt az alsó részei hiányoztak/letörtek. Ezt előttem lévő valamelyik gazdi mellette csavarral helyettesítette.
Tettem bele új menetes szárat, ahogy eredetileg is volt.
Egy alapos tisztítás és festés.
A lámpa tartó keretet új csavarok rögzítik, mivel a régiek elfáradtak.
A baloldali fl előtti sárvédő faceliftesítése, a lökhárító megvezető és rögzítése végett.
A hűtő tartó cserés volt, már megette az idő. Az ép bontott darabra át hegesztve a kettő darab lökhárító tartó fül, mivel első szériás volt eredetileg.











Miután 5000-nél a Dolomitokban leszünk síelni (remélem lesz hó...) és angol/amerikai oldalakon úgy is 1500-2000 mérföldnél ajánlják ezért előre hoztam az első olajcserét. Így már nyugodt szívvel indulhatunk a Giuval a szülőföldjére....
Meguntam, hogy télen is beleizzadok, a csajok csúszkálnak benne, ha kedvemre kanyarodok.........eldöntöttem, hiába szép, hiába "menő" nem kell bőrülés.
Akármire nem akartam lecserélni, csak is erre amire várólistára kerültem a kedvenc érdi Alfa bontómba.
Szóltak Petiék, hogy jött egy szett a kívánság üléseimből.
Így hát megtörtént a csere.
Nem bántam meg. Tetszik.


Ystuc barátomnak nem lett jó a Toora 18-as felni. Kinézetre ugyan az, mint a gyári 17-es ti Toora felni, csak ez 18-as méretben. Nekem szerencsére nincs nag fékem, ezért lecsaptam az ajánlatra :)


Az idő vas foga..... majd nem az autó elejéről kapott egy új kipufogó rendszert, hátul ketté ágaztatva, új krómvégekkel.
A hangja továbbra is kellemesen dörmögő maradt.
Eddig bírta a 'dugó' mikor vettem már bele volt ragasztva az olajleeresztő csavar, mert eresztette az olajat. Fel lett furva nagyobb menetre, de eddig bírta. Most komplett dekni csere volt+olajcsere.
197070 km óra állás
Volt egy kis szabadidőm, gondoltam kezelésbe veszem a fényezést. Nem lett 100%-os, de nem is ez volt a cél. Mindenesetre fényévekkel jobb, mint mikor hazahoztam.
1. lépésként alapos autómosás
2. lépés: lakktisztító gyurmával átdörgöltem az egész autót
3. lépés: Autoglym fényezésfelújító paszta
4. lépés: Sonax polírpaszta és wax
5. lépés: gyönyörködés, majd elrakni tavaszra :-)






A szégyenfoltokat sikerül végre eltüntetni. A bal küszöb végét ki kellet lakatoltatni, gyári bontott alkatrész segítségével..A motorfedél fényezése nagyon gyengén sikerült, amikor megvettem az autót. Másodjára is vállalhatatlan minőségben készült el. Még rendbe kellett hozni az első íveket is és a hatsó lökhárító alsó részen egy mély horzsolást is. Valalmi elcsúszott a mesternél, mert az első sárvédöket is újra fújták. Mindezek most top minőségben elkészültek november 28.-ra. Annyira jól mutatott az autó egy része, hogy mindenképpen be kellett valahogy fejezni az egészet.
A téli szünetben kiraktam a garázsból a V6-ot és felpolíroztam az autó másik részét. Durva, finom, hologram kezelést is adtam neki. 15 óra zsinnyegés, kevés pöttyözés. Ah, na ez durva jó lett. Unalmas meló volt, de mintha új lenne az Alfám. Ki lehet támasztani már a napfényre. Eddig is mindig visszanéztem rá, de most már kétszer is.



